۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷

هزینه‌ای که اپراتورها برای ترابرد شماره‌ها می‌گیرند

ایتنا- از میان اپراتورهای کشور، تنها اپراتور دوم 3000تومان بابت سیم‌کارت می‌پردازد و اپراتورهای دیگر،‌رایگان خدمات را ارائه می‌دهند.
هزینه‌ای که اپراتورها برای ترابرد شماره‌ها می‌گیرند


مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اپراتورهای تلفن همراه را مجاز کرده تا سقف ۵۰۰۰ تومان برای اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها دریافت کنند اما در حال حاضر تنها یکی از اپراتورها برای ارائه این سرویس تعرفه در نظر گرفته و دو اپراتور دیگر این خدمات را به شکل رایگان ارائه می‌کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، چند روزی از اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری شماره‌ها می‌گذرد و بدین ترتیب قرار بر آن است که اپراتورهای مختلف در مدت یک ماهه اجرای آزمایشی این طرح، روزانه امکان مهاجرت ۵۰۰ اپراتور به سوی اپراتورهای دیگر را فراهم کنند.

طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور پذیرا باید به ازای هر ترابرد شماره موفق، ۱۰۰ هزار ریال به اپراتور پایه بپردازد. اپراتور پذیرا می‌تواند در هنگام درخواست مشترک برای ترابرد شماره، حداکثر ٥٠ هزار ریال از مشترک اخذ کند.

اما اپراتورهای مختلف حداقل در دوره اجرای آزمایشی این طرح ترجیح داده‌اند هزینه‌ای بابت ارائه این خدمات دریافت نکنند. بدین ترتیب از میان سه اپراتور فعال تلفن همراه در حال حاضر تنها اپراتور دوم یا ایرانسل برای ارائه سیم‌کارت جدید مبلغی معادل ۳۰۰۰تومان دریافت می‌کند.

طبق آنچه بر روی سایت این اپراتور اعلام شده در ایرانسل هزینه ترابرد رایگان بوده و کاربر فقط مبلغ ۳۰۰۰ تومان بابت سیم کارت می‌پردازد.

اپراتور اول نیز بر روی سایت خود اینگونه اعلام کرده است که همراه اول هزینه‌ای بابت ترابرد به شبکه تلفن همراه خود دریافت نمی‌کند.

اپراتور سوم هم در این زمینه از طریق سایت خود اطلاع رسانی کرده است که برای ترابرد به شبکه رایتل در هیچ یک از مراحل، از مشترک هزینه‌ای دریافت نمی شود. (ترابرد به رایتل رایگان خواهد بود.)

ترابردپذیری شماره‌ها(MNP) طرحی است که پس از سال‌ها وقفه قرار است از امسال اجرایی شود. به واسطه اجرای این طرح مشترک می‌تواند بدون آنکه شماره خود را تغییر دهد اپراتور ارائه دهنده خدمات خود را تغییر داده و به عنوان مثال با داشتن شماره همراه اول از خدمات ایرانسل استفاده کند یا برعکس.
کد مطلب: 44153
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ایرانول دزد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام