کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمک به ارتقاء هوش مصنوعی با توسعه بازی‌های کامپیوتری

22 تير 1395 ساعت 12:58

ایتنا- شرکت مایکروسافت که سال گذشته بازی مشهور ماین کرافت را خریداری کرده بود آن را با پروژه ویژه‌ای تلفیق کرده است تا بتوان از محتوای این بازی برای بهبود ساختارهای هوش مصنوعی بهره گرفت.




شرکت مایکروسافت که سال گذشته بازی مشهور ماین کرافت را خریداری کرده بود آن را با پروژه ویژه‌ای تلفیق کرده است تا بتوان از محتوای این بازی برای بهبود ساختارهای هوش مصنوعی بهره گرفت.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، شرکت مایکروسافت به‌عنوان یک غول برجسته در سیلیکون ولی به‌صورت بدیهی تنها در یک رده کاری فعال نیست، ولی کمتر کسی انتظار دارد که مسئولان این شرکت بتوانند از بازی‌های کامپیوتری برای تحقیق در زمینه هوش مصنوعی استفاده کنند.

با این‌ حال این امر در حال رخ دادن است و این شرکت از انجام بازی ماین کرافت توسط گیمرها جهت کسب اطلاعات تحقیقاتی برای بهبود ساختار هوش مصنوعی استفاده می‌کند.


این طرح که در قالب پروژه‌ای به نام پروژه مالمو در حال انجام است در حقیقت همان پروژه قدیمی مایکروسافت یعنی AIX است که با اندکی تغییرات با این نام جدید شناخته می‌شود.

به‌ موجب این پروژه انجام بازی ماین کرافت توسط گیمرها و نحوه تعامل آنها در محیط بازی جهت حل مسائل مختلف به‌عنوان راهکارهایی جهت بهبود سیستم‌های هوش مصنوعی در راس کار توسط مایکروسافت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به‌ این‌ ترتیب می‌توان سوالی که بسیاری از افراد در هنگام خریداری شدن شرکت تولید کننده ماین کرافت با آن روبرو بودند را پاسخ داده شده به‌حساب آورد.
 


کد مطلب: 44086

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44086/کمک-ارتقاء-هوش-مصنوعی-توسعه-بازی-های-کامپیوتری

ايتنا
  https://www.itna.ir