کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مایکروسافت به دنبال استفاده از دی.ان.ای به‌عنوان انباره اطلاعاتی

21 تير 1395 ساعت 14:05

ایتنا- شرکت مایکروسافت قصد دارد تا شرایط دقیق استفاده از دی.ان.ای موجودات زنده برای ذخیره داده‌های کامپیوتری را موردبررسی قرار بدهد و این فناوری را به‌عنوان آینده انباره‌های اطلاعاتی در نظر دارد.




شرکت مایکروسافت قصد دارد تا شرایط دقیق استفاده از دی.ان.ای موجودات زنده برای ذخیره داده‌های کامپیوتری را موردبررسی قرار بدهد و این فناوری را به‌عنوان آینده انباره‌های اطلاعاتی در نظر دارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، فناوری انباره‌های اطلاعاتی در مقایسه با سایر فناوری‌های دنیای کامپیوتر با رشدی به‌مراتب کندتر همراه بوده است ولی ممکن است شاهد جهشی ناگهانی در این فناوری باشیم.

شرکت‌های بزرگ و نیرومندی مانند مایکروسافت همواره به دنبال این بوده‌اند که فناوری‌های جدید را به‌عنوان جایگزین سیستم‌های قدیمی یافته و آن را به نام خود ثبت کنند.

 

این رویکرد در زمینه انباره‌های اطلاعاتی موجب شده است تا این شرکت به دنبال علوم ژنتیکی رفته و تلاش کند تا داده‌های متشکل از صفر و یک کامپیوتر را بر روی رشته‌های دی.ان.ای ذخیره کند.

البته مایکروسافت در این راه تنها نیست و متخصصان برجسته‌ای از دانشگاه واشنگتن در این تحقیقات با این غول سیلیکون ولی همکاری دارند.
البته این فناوری تا به امروز چندان به تکامل نزدیک نشده است زیرا نهایت پیشرفت به دست آمده توسط متخصصان، ذخیره‌سازی ۲۰۰ مگابایت داده بر روی رشته‌های دی.ان.ای بوده است که این داده‌ها در دنیای امروزی عملا هیچ به‌حساب می‌آیند.

با این وجود مایکروسافت در حال تلاش است تا بتواند راه‌های ذخیره‌سازی حجم عظیمی از داده‌ها بر روی رشته‌های دی.ان.ای را یافته و این فناوری را به‌عنوان یک سیستم کاربردی روانه بازار مصرف سازد.
 


کد مطلب: 44078

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44078/مایکروسافت-دنبال-استفاده-دی-ان-به-عنوان-انباره-اطلاعاتی

ايتنا
  https://www.itna.ir