کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بحران در شبکه اجتماعی با نمایش محتوای غیراخلاقی به کودکان

سايت خبری ايتنا , 9 مرداد 1395 ساعت 1:07

ایتنا - بر اساس قوانین امریکا در شرایطی که محتوای نامناسب برای کودکان در اینترنت وجود داشته باشد، ابتدا باید پیغام هشداری به فرد ارائه شده و او را از احتمال رویارویی با چنین محتوایی آگاه نمود.




به‌تازگی شبکه اجتماعی اسنپ چت با مشکل بسیار بزرگی روبرو شده است زیرا یک پسر ۱۴ ساله به علت به نمایش درآمدن محتوای غیراخلاقی برای او از این شبکه اجتماعی شکایت کرده است.


به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزارهایی بسیار عجیب در دنیای امروزی ما به‌حساب می‌آیند زیرا در صورت استفاده صحیح می‌توانند بسیار مفید باشند ولی در نقطه مقابل می‌توانند بسیار نامناسب و مخرب به‌حساب بیایند.

نمونه‌ای از حالت دوم به‌تازگی در شبکه اجتماعی اسنپ چت به چشم خورده است که ممکن است برای مسئولان این شبکه اجتماعی گران تمام شود.

 

ماجرا از این قرار است که این شبکه تصاویر غیراخلاقی و نامناسبی را برای یک پسر ۱۴ ساله به نمایش درآورده است و این موضوع در حالی است که او سن واقعی خود را در این شبکه ثبت کرده بوده است.

بر اساس قوانین ایالات متحده امریکا در شرایطی که محتوای نامناسب برای کودکان در اینترنت وجود داشته باشد، ابتدا باید پیغام هشداری به فرد ارائه شده و او را از احتمال رویارویی با چنین محتوایی آگاه نمود.

با این وجود در زمینه اسنپ چت نه‌تنها چنین موردی رخ نداده است بلکه حتی پیام هشدار به والدین این فرد که در این شبکه عضو بودند نیز ارسال نگشته است و حال مسئولان این شبکه اجتماعی باید در دادگاه حاضر شده و نه‌تنها پاسخگوی شکایت این خانواده باشند بلکه به‌احتمال فراوان با جریمه‌های قانونی سنگین از سوی مدعی‌العموم روبرو خواهند شد.
 


کد مطلب: 44073

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/44073/بحران-شبکه-اجتماعی-نمایش-محتوای-غیراخلاقی-کودکان

ايتنا
  https://www.itna.ir