۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۳
شرکت‌های امنیتی خبر دادند

حمله بدافزار اندرویدی به ۱۰ میلیون گوشی

ایتنا - شرکت‌های امنیتی Checkpoint و Lookout از افزایش ناگهانی تعداد گوشی‌های آلوده به بدافزاری اندرویدی موسوم به HummingBad خبر داده‌اند.
حمله بدافزار اندرویدی به ۱۰ میلیون گوشی


به گزارش ایتنا از فارس، بدافزار یاد‌شده بیش از ۱۰ میلیون گوشی در نقاط مختلف جهان را آلوده کرده است. این بدافزار که یک rootkit است خودش را در عمق سیستم عامل اندروید نصب می‌کند تا از شناسایی خود جلوگیری کند و به سرعت کنترل کامل گوشی را در دست می‌گیرد.

HummingBad سپس برنامه‌های همراهی را بر روی گوشی‌های آلوده‌شده نصب می‌کند و از رفتارهای کاربران در زمان گشت و گذار در اینترنت جاسوسی می‌کند. این بدافزار از طریق ایجاد کلیک‌های قلابی بر روی آگهی‌های آنلاین و دیگر رفتارهای مشابه حدود ۳۰۰ هزار دلار در ماه برای طراحش درآمد به ارمغان می‌آورد.

این بدافزار به خصوص بر روی نسخه‌های قدیمی اندروید به خوبی عمل می‌کند و لذا کاربران برای درامان ماندن از خطرات احتمالی ضروری است که آخرین نسخه از اندروید را بر روی گوشی‌های خود نصب کنند. بخش عمده آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های این بدافزار مربوط به چین، هند، اندونزی و فیلیپین است.

کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که طراحان این بدافزار در هفته‌های اخیر روش‌های جدیدی برای توزیع آن یافته‌اند و لذا سرعت انتشار آن به شدت افزایش یافته است.
کد مطلب: 44053
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام