۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۲
وزارت ارتباطات اطلاعیه داد

نسبت دادن افشای اطلاعات مشترکان یک اپراتور به رقابت اپراتورها صحت ندارد

ایتنا- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت تنویر افکار عمومی در خصوص اخبار مربوط به افشای اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه، اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
نسبت دادن افشای اطلاعات مشترکان یک اپراتور به رقابت اپراتورها صحت ندارد


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در روزهای گذشته اخباری در خصوص افشاء اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه منعکس گردید که به جهت تنویر افکار عمومی موارد ذیل اعلام می‌گردد:


اطلاعات مطرح شده مربوط به سه سال پیش می‌باشد که در همان زمان نیز موضوع از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری شد و هیچگونه رخداد جدیدی(هک یا سرقت اطلاعات) به وقوع نپیوسته است و صرفاً فردی با طراحی یک ربات تلگرامی، اطلاعات قدیمی را منتشر کرده است.

با توجه به اینکه مهم‌ترین وظیفه این وزارت و شرکت‌های تابعه حفظ حریم خصوصی افراد در همه بخش‌ها می‌باشد، در اولین فرصت نسبت به مسدود شدن ربات مذکور اقدام شد.

و اقدامات مراجع ذی‌صلاح نیز منجر به دستگیری فرد خاطی شد که هدف خود را شهرت مطرح کرده و لذا سایر مواردی که بصورت شایعه در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر رقابت ناسالم بین اپراتورها مطرح می‌گردد صحت نداشته و این وزارت نهایت دقت را در ایجاد فضای رقابتی سالم بین فعالان حوزه دارد و قطعاً در صورت تخلف هر یک از فعالان برخود قاطع و لازم با آن ها صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است در حال حاضر هیچگونه نگرانی برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه موجود در کشور وجود ندارد و اپراتورها از قبل موظف شده‌اند که از نظر فنی و تخصصی امنیت لازم را برای حفظ و صیانت از حریم خصوصی کاربران ایجاد نمایند.
کد مطلب: 44005
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام