۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰

طراحی روش‌های جدید برای حفاظت از داده‌ها

ایتنا- به‌تازگی دانشمندان روش‌های جدیدی را برای جایگزینی رمز عبور طراحی کرده‌اند که شامل استفاده از شناسایی چشم، صدا، حالت چهره و امواج مغزی برای ورود به سیستم‌های کامپیوتری است.
طراحی روش‌های جدید برای حفاظت از داده‌ها


به‌ تازگی دانشمندان روش‌های جدیدی را برای جایگزینی رمز عبور طراحی کرده‌اند که شامل استفاده از شناسایی چشم، صدا، حالت چهره و امواج مغزی برای ورود به سیستم‌های کامپیوتری است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، متخصصان دانشگاه کالیفرنیا به‌تازگی توانسته‌اند تا روشی جدید و انقلابی را برای ایجاد امنیت داده‌ها به وجود بیاورند.

این روش که توسط مرکز بایوسنس این دانشگاه انجام شده است در حقیقت شامل امکان اسکن امواج مغزی برای جایگزینی رمز عبور جهت تائید هویت کاربران در هنگام ورود به سیستم‌های کامپیوتری است.

 

پروفسور جان چوانگ به‌عنوان راهبر این پروژه، مدت‌زمان ۵ سال را برای تحقیق در این زمینه سپری کرده است و نتیجه کار این بوده است که می‌توان با استفاده از چسباندن نوع خاصی از الکترودها به دور سر، امواج مغزی کاربر را به‌عنوان ابزار شناسایی هویت او به کار گرفت.

به این ترتیب می‌توانید بدون این‌که بخواهید کلمه‌ای را به زبان بیاورید وارد سیستم خود شده و به‌صورت امن به اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

شایان‌ ذکر است که پیش‌ازاین طرح اولیه امنیتی این مرکز مربوط به استفاده از اسکن صدا، چشم و چهره فرد بوده است که با کمک این فناوری می‌توان گفت امنیت داده‌ها به‌مراتب بالاتر خواهند رفت.
 
کد مطلب: 43994
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام