۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸

عینک گوگل در اتاق عمل

ایتنا- یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که عینک گوگل دارای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی در عمل جراحی پلاستیک است.
عینک گوگل در اتاق عمل



به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل ازplasticsurgery.org جراحان پلاستیک که از عینک گوگل برای روشهای مختلف جراحی زیبایی و ترمیمی استفاده کردند، دارای رضایت کلی از این عینک و کاربرد آن بودند.


به گفته محققان در بیمارستان دانشگاه جورج تاون، با وجود برخی نقاط ضعف مشخص شده، عینک گوگل یک فناوری منحصر به فرد با کاربرد بسیار امیدوار کننده در اتاق عمل است.

عینک گوگل که در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک فناوری جدید معرفی شد، به گونه‌ای طراحی شده است که در هنگام استفاده روی چشم را نپوشاند و تصاویری که توسط آن نمایش داده می‌شود هم جلوی زاویه دید را نگیرد. از دیگر امکانات آن باید به امکان ارسال ایمیل و پیام به صورت صوتی اشاره کرد.

کاربران به آسانی می‌توانند نام یا آدرس ایمیل فردی را که تمایل به برقراری ارتباط با او دارند را گفته و بعد از آن با گفتن متن پیام، به آسانی با فرد مورد نظر ارتباط برقرار کنند. از دیگر امکانات این گجت می‌توان به امکان عکاسی، فیلم‌برداری و به اشتراک‌گذاری این فایل‌ها در اینترنت اشاره کرد.

علاوه بر این موارد می‌توان به امکان مسیریابی در سراسر نقاط جهان اشاره کرد که این ویژگی یکی از اصلی‌ترین اهداف این پروژه است که به کاربران برای شناخت بهتر و اطلاع از محیط اطرافشان کمک خواهد کرد.

دیری نگذشت که کاربرد این فناوری در زمینه پزشکی و در اتاق عمل نیز به اثبات رسید.

این پژوهش جدید بخشی از یک برنامه تست گوگل است که به جراحان پلاستیک جورج تاون اجازه ارزیابی عینک گوگل برای استفاده در اتاق عمل را می‌دهد.

پس از معرفی مختصر، ۹ جراح پلاستیک از عینک گوگل برای روش های مختلف جراحی زیبایی و ترمیمی استفاده کردند.

این کاربران در مورد تجربه خود از جمله سطح راحتی، سهولت استفاده و کیفیت تصاویر به دست آمده با استفاده از عینک گوگل مورد بررسی قرار گرفتند.

به طور کلی، جراحان رأی بالایی را برای راحتی و رضایت کلی به این عینک دادند.

آنها نظر بسیار مساعدی درباره توانایی ضبط تصاویر و ویدئو با استفاده از کنترل صوتی و کیفیت عکس ها و فیلم‌های این عینک داشتند. عینک گوگل در حال حاضر در دسترس نبوده و تحت طراحی مجدد قرار دارد.
کد مطلب: 43959
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام