کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی اپراتورها به دولت

درآمد رگولاتوری چقدر است؟

14 تير 1395 ساعت 12:31

ایتنا- درآمدهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از محل اعتبارات در نظر گرفته شده برای این سازمان در سند مالی دولت، در دو سال گذشته مشخص شد.





به گزارش ایتنا از تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی اقدام به انتشار وصول مبالغ حق‌الامتیاز و به نوعی درآمدهایش طی دو سال اخیر کرده است.


وصول مبالغ حق‌الامتیاز در بند ۵ از ماده ۶ اساسنامه رگولاتوری به این سازمان تکلیف شده که به شرح "وصول مبالغ حق‌الامتیاز صدور پروانه، هزینه استفاده از فرکانس، هزینه جبران خسارت و سایر وجوهی که طبق قوانین و مقررات مربوط به تصویب می‌رسد و واریز آن به حساب‌های خزانه" است.

نگاهی به جدول درآمدهای این نهاد نشان می‌دهد که عملکرد ۹ ماهه سال گذشته آن بالغ بر یک‌هزار و ۹۸۱ میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان بوده در حالیکه عدم تحقق برخی ردیف‌های درآمدی موجب شده تا از مصوب پنج هزار و ۱۴۰ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان جا مانده و تنها ظرف سه فصل به ۳۹ درصد از برنامه مالی خود جامه عمل بپوشاند.

مجموع درآمدهای این سازمان از ۱۰ ردیف مالی در نظر گرفته شده برای سال ۹۳ حدود سه هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۲۱ میلیون تومان بوده است.

درصد تحقق درآمدهای رگولاتوری در سال ۹۳ نسبت به ردیف مصوب، ۸۹ درصد بوده است.


چنانچه از جدول مشاهده می‌شود، این سازمان در دریافت بدهی معوقه اپراتورها در دو سال متوالی توفیقی کسب نکرده است.

نکته دیگر آنکه، پیش‌بینی درآمد حاصل از افزایش قیمت هر پیامک در سند مالی سال ۹۴ دولت که ۴۰۰ میلیارد تومان بود تنها ۸ درصد در ۹ ماهه سال گذشته محقق شد.

بیشترین عایدی رگولاتوری از مجموع درآمدهای پیش‌بینی شده در قانون بودجه دو سال گذشته، مربوط به "درآمد حاصل از نامبرینگ-شماره‌گذاری مخابراتی" بوده که در سال ۹۳ و ۹۴ (مربوط به سه فصل) به ترتیب ۱۸۵ و ۱۳۰ درصد بوده است.

رگولاتوری تنها ظرف ۹ ماه توانسته ۵۶ میلیارد تومان از محل نامبرینگ درآمد داشته باشد.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 43958

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43958/بدهی-۷۰۰-میلیارد-تومانی-اپراتورها-دولت

ايتنا
  https://www.itna.ir