کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ واعظی به افشای اطلاعات مشترکان یک اپراتور

اتفاق جدیدی نیست

خبرگزاری مهر , 13 تير 1395 ساعت 13:14

ایتنا-اتفاقی مشابه خرابکاری ربات تلگرامی، دوسال و نیم گذشته هم پیش آمده بود که البته خاطی، کارمند نهاد دولتی بود.




به دنبال افشای اطلاعات مشترکان یک اپراتور موبایل در دو روز گذشته توسط یک ربات تلگرامی، نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح خواستند و محمود واعظی در این زمینه توضیح داد.


به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی امروز در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال نمایندگان، افشای اطلاعات مشترکان یک اپراتور موبایل توسط یک ربات تلگرامی را اتفاق جدیدی ندانست و گفت: این موضوع از ۲.۵ سال گذشته و به دلیل درز اطلاعات توسط یک نهاد، در جریان است.

وی اظهار داشت: دو سال و نیم پیش اپراتور موبایل اطلاعات خود را در اختیار یکی از نهادها قرار داد و توسط یکی از کارمندان آن نهاد اطلاعات به بیرون درز کرد که همان زمان آن نهاد با آن کارمند برخورد کرد.

واعظی افزود: متاسفانه حدود ۲.۵ سال پیش، اطلاعاتی از بانک اطلاعاتی این اپراتور موبایل از یک نهاد به بیرون درز پیدا کرد که مورد پیگیری قرار گرفت. متاسفانه امروز همان اطلاعات با یک روش دیگر در شبکه اجتماعی افشا شد.

وی گفت: ما به سرعت جلوی این افشا را گرفته و ربات انتشاردهنده را مسدود کردیم و جلوی درز اطلاعات را گرفتیم. هم‌اکنون نیز اپراتور ذیربط در حال شکایت است که به حدود ۲.۵ سال پیش برمی‌گردد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: این موضوع اتفاق جدیدی نبوده و به همان اتفاق ۲.۵ سال پیش بر می‌گردد.


کد مطلب: 43931

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43931/اتفاق-جدیدی-نیست

ايتنا
  https://www.itna.ir