کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چیپ‌های اینتل وارد خودروهای بدون راننده BMW می‌شود

15 تير 1395 ساعت 10:52

ایتنا - ترکیب فناوری اینتل با شهرت شرکت صاحب‌نام بی.ام.دبلیو برای گرفتن نتیجه مناسب و قابل اعتماد در بازار آینده خودروهای بدون راننده، ترکیبی منطقی و اثربخش خواهد بود تا بتواند به تولید انبوه و همگانی این نوع خودروها کمک کند.




شرکت اینتل با هدف عرضه یک خودروی خودران مستقل شروع به همکاری با شرکت خودروساز مشهور آلمانی بی.ام.دبلیو کرده که در آن، یک شرکت متخصص در زمینه سیستم‌های کمک‌راننده به نام موبایل‌آی نیز مشارکت می‌کند. این خودرو تا سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این شرکت تراشه‌ساز، پردازنده خود را در خودرویی به نام iNext بکار خواهد برد که مدلی از اتومبیل‌های هایبریدی بی.ام.دبلی. است. این پردازنده‌ها در سنسورهای اتومبیل بکار خواهد رفت تا تمامی سامانه‌های موجود در آن را تقویت نماید.

به نظر می‌رسد ترکیب فناوری اینتل با شهرت شرکت صاحب‌نام بی.ام.دبلیو برای گرفتن نتیجه مناسب و قابل اعتماد در بازار آینده خودروهای بدون راننده، ترکیبی منطقی و اثربخش خواهد بود تا بتواند به تولید انبوه و همگانی این نوع خودروها کمک کند.



برایان کرزانیچ، معاون اجرایی اینتل اظهار کرد:‌ «این همکاری نشانگر یک گام مهم برای پیشرفت صنعت خودروسازی به‌شمار می‌رود. اینتل با تزریق فناوری‌های نوین کامپیوتری به صنعت خودروسازی، در واقع قدرت خودروهای متصل را در همه اجزاء از قفل درب‌ها گرفته تا مراکز داده مربوط به اتومبیل‌ها تقویت می‌کند. شرکت موبایل‌آی نیز توانایی ژرف خود در تجزیه‌ و تحلیل بصری را به میدان می‌آورد، و نهایتا شرکت بی‌ام‌دبلیو نیز سابقه بی‌همتای خود در تجارب رانندگی را به اشتراک می‌گذارد.»

هرچند اینتل تنها شرکت فناوری نیست که به بازار فناوری خودروهای بدون سرنشین وارد می‌شود،‌اما برخلاف دیگر شرکت‌های مشابه مانند گوگل، خودش را به تمامی درگیر جزئیات صنعت خودروسازی و ساخت کامل خودرو نمی‌کند.

اخیرا شرکت آی.بی.ام سیستم محاسبات شناختی خود را بر روی یک خودروی مستقل به نام Olli که محصول چاپ سه‌بعدی بود نصب کرد،‌ تا بتواند با سرنشینان تعامل کرده و به دستورات آنها عمل نماید.
اینتل نیز اخیرا نشان داده که علاقه‌مند است به بسیاری عرصه‌ها وارد شود،‌ مانند فناوری‌های پوشیدنی، و نیز پهپادها. موضوع خودروهای بدون راننده نیز مدتی مورد توجه اینتل بود، تا اینکه اخیرا با خبر خرید شرکت Yogitech برجسته شد.
 


کد مطلب: 43930

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43930/چیپ-های-اینتل-وارد-خودروهای-بدون-راننده-bmw-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir