۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹

آمادگی وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی شهرها

همکاری با شهرداری
ایتنا- یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات از آمادگی این وزارتخانه برای تعریف پروژه مشترک با شهرداری ها در حوزه اینترنت اشیا و داده های عظیم در راستای هوشمندسازی شهرهای کشور خبر داد.
آمادگی وزارت ارتباطات برای هوشمندسازی شهرها


به گزارش ایتنا از مهر، خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: وزارت ارتباطات آمادگی دارد پروژه‌های مشترکی را در حوزه اینترنت اشیا (Internet Of Things) و داده‌های عظیم (Big Data) در جهت توسعه هوشمندسازی شهرهای کشور با شهرداری‌ها تعریف کند.


وی افزود: طول عمر موضوعاتی مانند اینترنت اشیا و داده‌های عظیم چندان زیاد نیست و این فرصت برای محققان، تولیدکنندگان بازار و شرکت‌های دانش بنیان فراهم است که نه تنها در این حوزه‌ها منطبق با شرایط روز دنیا جلو بروند که حتی پیشتاز نیز باشند.

سلجوقی ادامه داد: یکی از کاربردهای مهم و ملموس اینترنت اشیاء و داده‌های عظیم، در حوزه هوشمندسازی شهرها است. اکنون می‌توان بسیاری از خدمات شهری را در حوزه‌های مختلف با استفاده از اینترنت اشیا به عنوان بازوی سخت‌افزاری و بحث داده‌های عظیم به عنوان بازوی نرم‌افزاری به صورت هوشمند ارائه کرد.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: لازمه این کار ایجاد یک هم‌افزایی میان بازیگران این حوزه از جمله شهرداری‌ها، پژوهشگران و بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان است که بنیان این کار در سال گذشته در همایش «زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند» گذاشته شد.

سلجوقی ادامه داد: دوره دوم این همایش که شهریورماه در تهران برگزار می‌شود، باید بر روی کاربردها تمرکز داشته باشد. اکنون شاهد استفاده از بخشی از کاربردهای شهر هوشمند در برخی از شهرهای کشور هستیم که می‌تواند این موضوع بسیار گسترده‌تر شود.

وی گفت: گروه‌های پژوهشی در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در حال کار بر روی اینترنت اشیا و داده‌های عظیم هستند و ما این آمادگی را داریم که پروژه‌های مشترکی را با شهرداری‌ها برای توسعه کاربردهای این فناوری‌ها در شهرهای هوشمند تعریف کنیم.
کد مطلب: 43925
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام