۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶

آمادگی وزارت ارتباطات برای تعریف پروژه با شهرداری ها درحوزه اینترنت اشیا

ایتنا - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی دارد با شهرداری‌‌ها پروژه‌‌های مشترکی را در حوزه اینترنت اشیا (Internet Of Things) و داده‌های عظیم (Big Data) برای توسعه هوشمندسازی شهرهای کشور تعریف کند.
آمادگی وزارت ارتباطات برای تعریف پروژه با شهرداری ها درحوزه اینترنت اشیا


به گزارش ایتنا از ایرنا، خسرو سلجوقی افزود: طول عمر موضوعاتی مانند اینترنت اشیا و داده‌‌های عظیم چندان زیاد نیست و این فرصت برای محققان، تولیدکنندگان، بازار و شرکت‌‌های دانش بنیان فراهم است که نه تنها در این حوزه‌‌ها منطبق با شرایط روز دنیا جلو بروند که حتی پیشتاز نیز باشیم.


وی، یکی از کاربردهای مهم و ملموس اینترنت اشیا و داده‌‌های عظیم را در حوزه هوشمندسازی شهرها اعلام کرد و گفت: اکنون می‌توان بسیاری از خدمات شهری را در حوزه‌‌های مختلف با استفاده از اینترنت اشیا به عنوان بازوی سخت‌افزاری و بحث داده‌های عظیم به عنوان بازوی نرم‌افزاری به صورت هوشمند ارائه کرد.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: لازمه این کار ایجاد یک هم‌افزایی میان بازیگران این حوزه از جمله شهرداری‌ها، پژوهشگران و بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان است که بنیان این کار در سال گذشته در همایش «زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند» گذاشته شد.

سلجوقی ادامه داد: دوره دوم این همایش بر روی کاربردهای این موضوع تمرکز خواهد یافت. اکنون شاهد استفاده از بخشی از کاربردهای شهر هوشمند در برخی از شهرهای کشور هستیم که می‌تواند این موضوع بسیار گسترده‌تر شود.

وی گفت: گروه‌های پژوهشی در پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ارتباطات در حال کار بر روی اینترنت اشیا و داده‌های عظیم هستند و ما این آمادگی را داریم که پروژه‌های مشترکی را با شهرداری‌ها برای توسعه کاربردهای این فناوری‌ها در شهرهای هوشمند تعریف کنیم.

دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند اول و دوم شهریور در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.iransmartcity.ir مراجعه کنند.
کد مطلب: 43896
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام