۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵

عرضه Net Core مایکروسافت برای لینوکس، ویندوز و OS X

ایتنا - مایکروسافت به صورت رسمی NET. Core 1.0 را برای سه سیستم عامل OS X، لینوکس و ویندوز عرضه کرد.
عرضه Net Core مایکروسافت برای لینوکس، ویندوز و OS X


شرکت مایکروسافت برای متن‌باز کردن سیستم توسعه سرور NET. سرمایه‌گذاری‌های فراوان انجام داده است و هم‌اکنون در راستای گسترش این پلتفرم در سیستم‌های عامل دیگر، آن را برای لینوکس و OS X هم ارائه کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، مایکروسافت به صورت رسمی سیستم‌های NET. Core ۱.۰، ASP.NET Core ۱.۰ و Entity Framework Core ۱.۰ را برای سه سیستم عامل OS X، لینوکس و ویندوز عرضه کرد.

اقدام مذکور به این معنی خواهد بود که ابزارها، کتابخانه‌ها و فرآیند اجرای Net. Core به طور جامع در اختیار تمام توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار می‌گیرد تا بتوانند اپلیکیشن‌های مدرن مبتنی بر وب، میکروسرویس‌ها، کتابخانه‌های نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌های مخصوص کنسول‌ها را مبتنی بر سیستم‌های عامل مختلف ارائه دهند.

 

شرکت مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرد نخستین اقدامات برای متن‌باز کردن سیستم NET. و عرضه آن برای سیستم‌های عامل مختلف در سال ۲۰۱۴ میلادی انجام شد تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در زمینه‌های مختلف بتوانند از آن پشتیبانی کنند.

در مجموع می‌توان گفت سیستم NET. مایکروسافت هم‌اکنون به صورت کاملا متن‌باز عمل می‌کند و می‌تواند تمامی پلتفرم‌های کاربردی موجود را تحت پوشش قرار دهد.
 
کد مطلب: 43867
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام