۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۰

گوگل با اشیاء فیزیکی برنامه‌نویسی آموزش می‌دهد

ایتنا - پلتفرم گوگل می‌تواند به عنوان یک ابزار آموزشی برای تمامی کاربرانی که در یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مشکل دارند مورد استفاده قرار گیرد.
گوگل با اشیاء فیزیکی برنامه‌نویسی آموزش می‌دهد


شرکت گوگل طرح جدیدی ارائه کرده است تا به موجب آن از اشیاء فیزیکی برای آموزش کدنویسی استفاده کند و از این طریق فرآیند یادگیری کدنویسی برای کاربران آسان‌تر شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، طرح جدید Project Block نام دارد که به کاربران امکان می‌دهد از بلوک‌های فیزیکی ساختمانی برای کدنویسی استفاده کنند و کدهای پیچیده مخصوص برنامه‌نویسی را کنار بگذارند.

«استیو ورانکیز» و «جیمز گلدستین» از مدیران این پروژه که در مرکز Creative Lab گوگل فعالیت می‌کنند توضیح دادند: «کودکان ذاتا سرزنده و اجتماعی هستند. آنها به صورت طبیعی به بازی و یادگیری علاقه‌مند هستند و از دستان خود برای ساختن چیزهای مختلف و قراردادن اشیا کنار یکدیگر استفاده می‌کنند.»

در ادامه بیانیه آنها گفته شد: «تبدیل زبان برنامه‌نویسی به فضای فیزیکی که از آن به عنوان برنامه‌نویسی ملموس یاد می‌شود، روش منحصر به‌فردی را برای ادغام فضای بازی و یادگیری ارائه می‌دهد تا کودکان از این طریق بتوانند با برناهم‌نویسی‌های رایانه‌ای آشنا شوند.»

 

لازم به ذکر است تئوری بازی/آموزش را سال‌ها پیش روانشناسان بزرگی از جمله فروبل، مونتسوری و پیاژه مطرح کردند و سپس افرادی مانند پاپِرت و پِرلمن توانستند در پروژه‌های مانند Logo و Toris تئوری‌های مذکور را عملی کنند.

پلتفرم گوگل به صورت ویژه برای کودکان ساخته شده است. ولی می‌تواند به عنوان یک ابزار آموزشی برای تمامی کاربرانی که در یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مشکل دارند مورد استفاده قرار گیرد.
 
کد مطلب: 43866
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام