۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

حمله تروریستی باعث لغو رویداد بازی‌سازی مشترک در استانبول شد

ایتنا- رویداد بازی‌سازی استانبول، به دلیل حمله تروریستی داعش به فرودگاه آتاتورک لغو شد.
حمله تروریستی باعث لغو رویداد بازی‌سازی مشترک در استانبول شد


به گزارش ایتنا از  ایسنا از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در شرایطی که تیمی از دانشجویان و بازی‌سازان، برای حضور در رویداد بازی سازی استانبول، تهران را به مقصد استانبول ترک کرده بودند، دقایقی پس از حمله تروریستی اخیر، این هواپیمای حامل دانشجویان انستیتو به تهران بازگشت.


این حمله تروریستی از جمله شدیدترین حملات اخیر در استانبول بوده است که سه شنبه شب رخ داد و ۳۶ کشته و بیش از ۱۴۷ مجروح برجای گذاشت.

رویداد بازی‌سازی در استانبول در راستای همکاری بین انستیتو ملی بازی‌سازی و دانشگاه باغچه شهیر استانبول بود که قرار بود از امروز آغاز شود. این نخستین رویداد انستیتو با یک نهاد آموزشی در خارج از کشور بود.

بر اساس این گزارش از مدت‌ها پیش هماهنگی جهت برگزاری این رویداد آغاز شده بود و با اینکه مسوولان انستیتو نسبت به امنیت استانبول بدگمانی داشتند، اما با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین این دو نهاد آموزشی، تصمیم به برگزاری این رویداد گرفته شد.

تقریبا نیم ساعت مانده بود تا هواپیما به فرودگاه آتاتورک برسد، خلبان از حمله تروریستی اخیر مطلع شده و اعلام می‌کند به دلایل امنیتی هواپیما به تهران باز خواهد گشت. خوشبختانه تیم دانشجویان و بازی‌سازان هم‌اکنون در صحت و سلامت کامل هستند.
کد مطلب: 43852
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام