۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۱

بعد از مدیرعامل فیس‌بوک، نوبت گوگل شد

ایتنا- این‌روزها،‌حتی سوندرا پیچای هم هک می‌شود! شما چطور؟! پس فکری به حال امنیتتان بکنید!
بعد از مدیرعامل فیس‌بوک، نوبت گوگل شد


هک شدن حساب کوئرای سوندار پیچای گواه دیگری بر این موضوع است که هیچ‌کس در فضای مجازی امن نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سوندار پیچای -مدیرعامل گوگل- آخرین قربانی هک در بین مدیران سیلیکون ولی بود،؛حمله‌ای که امنیت دارندگان حساب‌های شبکه‌ای را بررسی می‌کند.

پیش از این هم مارک زاکربرگ - مدیرعامل فیس‌بوک- گرفتار حمله‌ای مشابه شده بود، زمانی که حساب‌های پینترست و توییترش که البته خیلی هم فعال نبودند، توسط گروه هکری مشابهی که خود را OurMine می‌نامند، هک شد.

این گروه هکری نوشته بود: ما امنیت سوندار پیچای را بررسی کردیم و به حساب‌های توییتر و کوئرایش راه یافتیم. وضعیت امنیت او بسیار ضعیف بود.

به نوشته تک تایمز، پروفایل پیچای به حساب توییترش متصل است و این موضوع به عاملان هک اجازه داده بود تا غلبه خود به حساب کوئرای پیچای را به نیم میلیون فالوئر توییترش تعمیم دهند.

درسی که آموخته شده: هیچ‌کس امن نیست
در حالی که OurMine می‌گوید می‌تواند کلمه عبور قربانیان خود را از مرورگرهایشان به دست آورد، این گروه به قربانیان خود خدمات حفاظت از داده‌هایش را پیشنهاد می‌دهد. گویی که این هکرها در حال آزمایش امنیت آنلاین دارندگان حساب هستند.

گروه OurMine توضیح می‌دهد: ما هرگز کلمه‌های عبور را تغییر ندادیم. این کار را کردیم زیرا هکرهای دیگری وجود دارند که می‌توانند این حساب‌ها را هک کرده و همه چیز را تغییر دهند.

این حقیقت که OurMine قادر است به حساب‌های بعضی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت فناوری وارد شود، حاوی یک پیغام واضح است: هیچ‌کس امن نیست.

آسان‌ترین راه برای جلوگیری یا حداقل کاهش احتمالات هک شدن استفاده از کلمه‌های عبور متفاوت برای هر پلتفرم بوده و پیشنهادی که بارها مطرح شده استفاده از پسوردمنیجر است.
کد مطلب: 43841
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام