۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

۳ شبکه اجتماعی ایرانی راه‌اندازی می‌شود

ایتنا - دبیرشورای عالی فضای مجازی گفت: کسانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت رسانه‌ای دارند، باید خود را برای اخذ مجوز از این شورا آماده کنند.
۳ شبکه اجتماعی ایرانی راه‌اندازی می‌شود


به گزارش ایتنا از فارس، ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه تلاش می‌شود فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی ضابطه‌مند شود، اظهار کرد: کسانی که در این شبکه‌ها فعالیت رسانه‌ای دارند، باید به زودی خود را برای دریافت مجوز آماده کنند.

وی رعایت الزامات دینی، اخلاقی و قانونی را برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌های داخلی چه در بخش مکتوب و چه در بخش صوتی و تصویری تاکنون پایبندی خود را به این الزامات نشان داده‌اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی یادآورشد: اکثر شبکه‌های اجتماعی مجازی در خارج از مرزهای کشورمان قرار دارند که همین عاملی است تا چندان پایبند به الزامات داخلی نباشند.

فیروزابادی به تصویب طرحی در این شورا که در آن مقرر شده همه شبکه‌‌های پیام‌‌رسان فعال در کشور در یک دوره یک ساله، ذخیره‌‌سازی داده‌‌های خود را در داخل کشور انجام دهند، اشاره و ابراز امیدواری کرد: پس از این الزام همه کسانی‌که قصد دارند در شبکه‌های اجتماعی برای ایران فعالیت داشته باشند با انتقال سرورهای خود پایبندی به قوانین کشورمان را نشان دهند تا امنیت این شبکه‌ها برای کاربران داخلی ارتقا یابد.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی شبکه اجتماعی داخلی اشاره کرد و یادآورشد: اکنون در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم تا اقدام به راه‌اندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی کند.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: مذاکره با اپراتورهای داخلی هم با هدف تشویق آن‌ها برای ایجاد شبکه اجتماعی داخلی ادامه دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار امیدواری کرد: مذاکره‌ها به نتیجه برسد و بزودی سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترک راه‌اندازی شود.

فیروزآبادی از تلاش برای جذاب‌سازی فعالیت در این بخش برای شرکت‌های داخلی خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با اقدام‌های مناسب طرح‌های این بخش دارای فایده اقتصادی برای فعالان باشد. مصمم به حمایت از ایجاد سه شبکه پیام‌‌رسان داخلی هستیم تا به کاربران ایرانی خدمات ارایه دهند.

دبیرشورای عالی فضای مجازی در ادامه گفت: قیمت ظرفیت برای تولید محتوای داخلی به شدت کاهش داده شده و شبه‌رایگان شده است تا تولیدکنندگان محتوا بیشتر به این سمت جذب شوند.

وی اعلام کرد: با اقدام‌های صورت گرفته تولیدکنندگان محتوای داخل برای تولید بیشتر تشویق شوند.

به گزارش ایتنا از تسنیم دبیر شورای عالی فضای مجازی پیش‌تر اعلام کرده بود، امسال تلاش می‌شود حوزه‌هایی که بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند مورد حمایت جدی‌تری قرار گیرند که مهم‌ترین آن‌ها راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و صیانت از فضای مجازی است.

پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از سیاست‌های خود را حمایت جدی از ایجاد شبکه‌های پیام‌‌رسان داخلی عنوان کرده و گفته بود: ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی مورد حمایت جدی خواهد بود.

رئیس جمهوری در دیدار نوروزی خود با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شانزدهم فروردین ماه جاری، بر ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی تاکید کرده و گفته بود: این‌گونه نباشد که مردم به شبکه‌های پیام‌‌رسان خارجی بیش از داخلی‌ها اطمینان کنند.
کد مطلب: 43816
نام شما
آدرس ايميل شما


صائب
feedback
Iran, Islamic Republic of
مردم رو از ارتباط با دنیا قطع میکنند
بعد میخوان با استکبار مبارزه کنند؟!
تمام سایت های شما به درد یه بچه میخوره که میخواد فارسی یاد بگیره. و انشا فارسی یاد بگیره
اکنون تو شبکه های اجتماعی آموزش می دن. ارتباط با دنیا برقرار می کنند و از دنیا پاسخ می گیرن.
کاربرد های فضای مجازی و فناوری اطلاعات رو با این کار هاتون به تمسخر نگیرید خواهشن.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام