۰
plusresetminus
شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۷

توضیحات وزارت ارتباطات در مورد افزایش نرخ مکالمات

ایتنا- واعظی: حتی با تعرفه ۴۵ ریال هم ۷۰ درصد کاهش هزینه تلفن ثابت نسبت به قبل از هم کدسازی در سال ۹۳ صورت گرفته است.
توضیحات وزارت ارتباطات در مورد افزایش نرخ مکالمات


در پی افزایش نرخ مکالمات تلفنی و سایر هزینه های مخابراتی مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این اقدام را اصلاح تعرفه هزینه‌های ارتباطی عنوان و اعلام کرد: با بررسی‌های انجام شده و اقدامات کارشناسی صورت گرفته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه‌های ارتباطی اصلاح شده به نحوی که در مجموع نه تنها سبد هزینه خانوارها افزایش نیابد، بلکه سهم ارتباطات در این سبد با کاهش نیز روبرو خواهد شد.

به گزارش ایتنا از مهر، با توجه به تغییر رویکرد مردم در استفاده از فناوری‌های ارتباطی در برقراری تماس‌های صوتی، امروزه استفاده از اینترنت افزایش پیدا کرده است، به نحوی که کاربران برای تماس‌های صوتی نیز از نرم افزارهای اینترنتی استفاده می کنند.
براین اساس همزمان با تغییر تعرفه تلفن ثابت، تعرفه اینترنت ADSL برای کاربران نهایی با توجه به سطح مصرف بین ۱۶ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. از این جهت با توجه به تغییر رویکرد مردم در برقراری تماس صوتی، کاهش قیمت اینترنت تأثیر بیشتری نسبت به افزایش ۱۵ ریالی تعرفه تلفن ثابت دارد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات متذکر شد: پس از اجرای هم کدسازی در کشور در سال ۹۳ که منجر به کاهش زیاد هزینه تلفن ثابت داخل استانی و بین استانی شد، هم‌اکنون براساس مصوبه رگولاتوری، نرخ مکالمات قرار است از ۳۰ به ۴۵ ریال تبدیل شود.
حتی با تعرفه ۴۵ ریال هم ۷۰ درصد کاهش هزینه تلفن ثابت نسبت به قبل از هم کدسازی در سال ۹۳ صورت گرفته است و بنابراین در دولت یازدهم هزینه ارتباطات تلفن ثابت نسبت به قبل کاهش چشمگیری داشته است.

از طرفی سقف تعرفه دیتای تلفن همراه نیز ۲۰ درصد پایین آمده و از ۰.۵ به ۰.۴ ریال به ازای هر کیلو بایت کاهش یافته است که به نظر می‌رسد، با توجه به روند رو به رشد استفاده از اینترنت و تغییر رویکرد مردم در این حوزه برای استفاده از ابزارهای ارتباطی، این اصلاح تعرفه‌ها در مجموع به نفع مشترکان خواهد بود.
کد مطلب: 43785
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام