۱
۰
plusresetminus
شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۷
استفاده از شبکه داخلی برای ارائه دهندگان اینترنت الزامی است

اینترنت جهانی ارزان نمی‌شود

ایتنا - دبیر شورای عالی فضای مجازی: استفاده‌ای که مردم از شبکه می‌کنند نیم‌بها شده و پایین آمده است و نه این که اینترنت جهانی ارزان شده باشد.


دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ملزم به استفاده از شبکه داخلی در کنار استفاده از اینترنت جهانی برای مشترکان پهن باند هستند.


به گزارش ایتنا ابوالحسن فیروزآبادی به بحث کاهش تعرفه قیمت اینترنت که این روزها مطرح شده است، اشاره کرد و افزود: کاهش ذکر شده خوب مورد توجه قرار نگرفته زیرا در حقیقت استفاده از شبکه داخلی به عنوان الزامی در کنار استفاده از اینترنت قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد، کاهش قیمت به این معنا خواهد بود که هر فردی به عنوان نمونه ۴ گیگابیت اینترنت به مشترکان پهن باند می‌فروشد باید به همان میزان از شبکه‌های داخلی ظرفیت بفروشد.
فیروزآبادی با بیان این که می‌توان گفت استفاده‌ای که مردم از شبکه می‌کنند نیم‌بها شده و پایین آمده است و نه این که اینترنت جهانی ارزان شده باشد، ادامه داد: تعرفه در اینترنت جهانی خیلی تغییری نداشته و قرار است همان قیمت باقی بماند.

پیش از این نیز محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه قیمت اینترنت برای کاربر نهایی بیش از ۲۰ درصد ارزان می‌شود، اعلام کرده بود علاوه بر این کاهش قیمت، کاربران می‌توانند با خرید یک گیگابایت ترافیک اینترنت، از ۲ گیگابایت ترافیک داخلی اینترنت رایگان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تعرفه زنجیره دسترسی به دیتا شامل اینترنت بین‌الملل، انتقال لایه‌های ۲ و ۳، دسترسی از طریق فناوری ADSL و تلفن ثابت را بازنگری کرد.
براساس این گزارش، دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: بازنگری تعرفه در زنجیره خدمات اینترنت، کاهش ۲۰ درصدی هزینه اینترنت را برای کاربر نهایی به دنبال خواهد داشت.
علی‌اصغر عمیدیان اضافه کرد: در بخش خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL با مصرف بیش از ۲ گیگا بایت به صورت ماهانه دستکم ۱۶ درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به ۳۰ درصد نیز می‌رسد.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات افزود: سقف تعرفه دیتای تلفن همراه (موبایل) نیز به ازای هر کیلوبابت استفاده، از نیم ریال (۰.۵ ) به ۰.۴ ریال کاهش یافته است.
عمیدیان درباره کاهش تعرفه زنجیره خدمات دیتا گفت: تعرفه پهنای باند بین‌الملل ۱۶ تا ۴۰ درصد (با میانگین ۳۰ درصد) و تعرفه‌های انتقال لایه ۲ و ۳ بین ۲۰ تا ۷۰ درصد (با میانگین ۴۰ درصد) برای اپراتورها کاهش یافته است که در هر دو مورد با افزایش پهنای باند و ظرفیت واگذار شده، درصد کاهش تعرفه نیز بیشتر می‌شود.
 
کد مطلب: 43781
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ههههههههههههههههه!!!!
زیونتو گاز بگیر.اینترنت؟؟؟مگه نمیدونی 90 درصدش حرام و لجنه.؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام