۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۵

آغاز پرداخت جریمه 400 میلیون دلاری اپل به خریداران کتب الکترونیکی

ایتنا - اپل به جرم تبانی با ناشران کتب الکترونیک مجبور به پرداخت جریمه‌ای مجموعا 400 میلیون دلاری به خریداران این نوع کتاب‌ها شده است.
آغاز پرداخت جریمه 400 میلیون دلاری اپل به خریداران کتب الکترونیکی


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی.نت، میلیون‌ها نفر از مشتریان خدمات فروش کتب الکترونیک اپل که به دنبال محکومیت این شرکت قادر به دریافت خسارت شده‌اند، در قالب دریافت اعتبار خرید جدید یا چک‌هایی به مبلغ دو برابر رقم پرداختی غرامت دریافت می‌کنند.


بنابر اعلام شرکت حقوقی Hagens Berman که بر علیه اپل طرح دعوا کرده بود، این شرکت علاوه بر ۴۰۰ میلیون دلار خسارت باید ۳۰ میلیون دلار دیگر هم بابت هزینه‌های دادگاه پرداخت کند.

مبالغ پرداختی به خریداران کتب الکترونیک بسته به نوع کتاب و ناشر آن از ۱.۵۷ دلار تا ۶.۹۳ دلار در نوسان است. این مبلغ به افرادی پرداخت می‌شود که در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۰ تا می ۲۰۱۲ برای خرید کتاب اقدام کرده باشند.

شکایت از اپل در جریان رسیدگی به این پرونده از آنجا اغاز شد که این شرکت به همدستی با پنج ناشر به نام‌های Hachette Book Group، HarperCollins Publishers، Holtzbrinck Publishers، Penguin Group و Simon & Schuster برای ثابت نگهداشتن قیمت کتب الکترونیک به منظور ضربه زدن به دیگر رقبا و کاهش فروش آن‌ها متهم شد. رسیدگی به این شکایت در دادگاهی در نیویورک حدود ۵ سال به طول انجامید.
کد مطلب: 43738
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام