کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادعای آمریکا در موردکاهش حملات سایبری چین به این کشور

خبرگزاری فارس , 1 تير 1395 ساعت 10:42

ایتنا- گویا دولت چین بعد از مذاکره با آمریکایی‌ها در شهریور ماه گذشته از حملات هکری برای دستیابی به اسرار تجاری و اقتصادی ایالات متحده دست برداشته است.



در سال های اخیر رسانه های آمریکایی با تبلیغات فراوان مدعی شده اند که هکرهای چینی به منظور افزایش توان رقابتی موسسات تجاری چینی در برابر شرکتهای آمریکا سعی می کنند اطلاعات محرمانه کاری آنان را سرقت کنند.


به گزارش ایتنا از فارس، حال یک شرکت امنیت آمریکایی موسوم به FireEye می‌گوید نفوذهای امنیتی نسبت داده شده به گروه‌های چینی در دو سال اخیر تا ۹۰ درصد کاهش یافته است. بیشترین میزان کاهش مربوط به تابستان گذشته و زمانی است که توافقنامه‌ای میان روسای جمهور چین و آمریکا برای اجتناب از حملات سایبری بر علیه یکدیگر امضا شد.

FireEye در سال ۲۰۱۳ مدعی شده بود گروهی ویژه در ارتش آزادی بخش خلق چین مسئول جاسوسی‌های سایبری از امور اقتصادی موسسات و شرکت‌های آمریکایی است.

در سال ۲۰۱۳ شرکت‌هایی همچون U.S. Steel، Alcoa Inc و Westinghouse Electric قربانی این حملات دانسته شدند و برخی مقامات آمریکایی چین را به همین علت تهدید به اعمال تحریم‌های اقتصادی کردند.

یکی از مقامات دولت اوباما در واکنش به این خبر اظهار داشته که دولت این کشور هنوز نمی تواند تبعیت کامل دولت چین را از مفاد توافق تابستان سال گذشته اعلام کند، اما در حال ارزیابی موضوع است.

FireEye می گوید این تحول به معنای توقف کامل حملات سایبری چینی‌ها نیست و در سال ۲۰۱۶ حداقل دو شرکت آمریکایی هک شده اند، اما علیرغم ایجاد جای پایی برای نفوذهای بعدی توسط هکرها هنوز شواهدی از سرقت اطلاعات از این طریق به دست نیامده است.


کد مطلب: 43702

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43702/ادعای-آمریکا-موردکاهش-حملات-سایبری-چین-این-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir