۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵

آغاز به کار نخستین روبات انسان‌نما در بیمارستان

ایتنا - برای نخستین بار در جهان از روبات‌های انسان‌نما به‌عنوان دستیار میز پذیرش در محیط‌های بیمارستانی و پزشکی استفاده می‌شود.
آغاز به کار نخستین روبات انسان‌نما در بیمارستان


این روبات‌ها که فلفل (pepper) نام دارند از اواسط هفته گذشته در دو بیمارستان (Liege و Ostend) در بلژیک آغاز به کار کردند تا وظایف تعریف شده خود مانند خوشامدگویی به مردم را انجام دهند.


روبات‌های انسان‌نما که دستیار پذیرش هستند، صفحه نمایشی روی سینه و دو طرف سر دارند و قد ایستاده این روبات‌ها ۱۴۰ سانتیمتر است و برای حرکت مجهز به چرخ‌هایی است که زیر اسکلت آن قرار دارد. گفتنی است این روبات‌های انسان نما نه تنها قادر هستند صدای انسان به ۲۰ زبان دنیا را تشخیص دهند بلکه حتی می‌توانند صداهای زن، مرد و بچه را نیز از هم تفکیک کنند.

این روبات انسان نما که ۲۳ هزار دلار قیمت دارد، در یکی از بیمارستان‌های (Liege) بلژیک فقط در بخش پذیرش انجام وظیفه خواهد کرد. ولی در بیمارستان دیگر این کشور(Ostend) علاوه بر اینکه در بخش پذیرش فعال خواهد بود، ملاقات‌کنندگان را تا بخش نیز همراهی خواهد کرد و حتی قرار است به عنوان پشتیبان برای کودکان و سالمندان بیمار استفاده شود.

گفتنی است اجزای این روبات‌ها در آسیا ساخته شده ولی در فرانسه مونتاژ شده است و نمونه‌های آن در فروشگاه‌های ژاپن و در چند مرکز فروش بزرگ فرانسه آزمایش شده و در حقیقت در حال انجام وظایف جزئی هستند، ولی این نخستین بار است که از روبات در بخش پذیرش بیمارستان استفاده می‌شود.

شایان توجه است که در حال حاضر روبات‌هایی شبیه روبات «فلفل» در دنیا وجود دارند ولی قد ۵۷ سانتیمتری دارند و از آنها در ۳۰۰ بیمارستان و آسایشگاه سراسر جهان برای مراقبت سالمندان و خانه‌ها استفاده می‌شود و به نوعی باید گفت این نخستین روبات شاغل در بیمارستان است که با قد ۱۴۰ سانتیمتری مشغول فعالیت است.

منبع: ایران
کد مطلب: 43660
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام