۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰

xراحی اولین تراشه هزار پردازشگر جهان

ایتنا - یک گروه از محققان دانشگاه کالیفرنیا در داویس میکروتراشه‌ای طراحی کرده‌اند که حاوی هزار پردازشگر مستقل قابل برنامه‌ریزی است.
xراحی اولین تراشه هزار پردازشگر جهان


به گزارش ایتنا از ایرنا، این تراشه که 'کیلوکور' (KiloCore) نامیده می‌شود، انرژی اندکی مصرف می‌کند و دارای نرخ محاسبه حداکثری ۱.۷۸ TIPS -تریلیون دستور العمل در ثانیه- و حاوی ۶۲۱ میلیون ترانزیستور است.

این تراشه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در سمپوزیوم فناوری و مدارات VLSI در هونولولو، ارائه شد.
طبق تجزیه و تحلیل محققان، سایر تراشه‌های چند پردازشگری که تاکنون ابداع شده‌اند، هیچ یک از حدود ۳۰۰ پردازشگر بیشتر نداشته‌اند، اغلب آن‌ها برای مصارف پژوهشی ساخته شده‌اند و معدودی از آن‌ها به بازار راه یافته‌اند.

هر هسته پردازشگر در تراشه جدید می‌تواند برنامه کوچک خود را مستقل از سایر پردازشگرها اجرا کند که این رویکرد قابل انعطاف‌پذیرتری نسبت به رویکردهای به اصطلاح تک آموزشی چند داده ای مانند GPU‌ها است.

ایده مربوط به ساخت تراشه هزار پردازشگر، شکستن یک اپلیکیشن به تعداد زیادی از قطعات کوچک است به طوری که هر یک از آن‌ها به صورت موازی در پردازشگرهای مختلف اجرا شوند که این کار توان بالایی را با مصرف انرژی کم ایجاد می‌کند.

از آن‌جا که هر پردازشگر سنجش زمان مستقلی دارد، می‌تواند در زمانی که نیازی به آن نیست برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی خود را خاموش کند.
هسته‌ها به طور متوسط در ​​حداکثر فرکانس ۱.۷۸ گیگاهرتز عمل می‌کنند و داده را به طور مستقیم به یکدیگر منتقل می‌کنند .

اپلیکیشن‌هایی که برای این تراشه وجود دارد، شامل برنامه‌نویسی‌های بی‌سیم / رمزگشایی، پردازش ویدئویی، رمزگذاری، و سایر اپلیکیشن‌هایی می‌شود که مقدار زیادی از داده‌های موازی مانند برنامه‌های کاربردی داده‌های علمی و پردازش ثبت مرکز را در بر دارند.
کد مطلب: 43655
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام