۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸

جایگزینی فیبر هوایی برای رفع اختلال موبایل شمال غرب تهران

ایتنا- معاون رگولاتوری از جایگزینی فیبرهوایی برای رفع اختلال در شبکه همراه اول خبر داد و گفت: امیدواریم تا عصر امروز و همزمان با افطار، این مشکل حل شود.


معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از جایگزینی فیبرهوایی در شبکه ارتباطات سیار برای حل مشکل اختلال مشترکان موبایل همراه اول در پی حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقانی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته برای برقراری ارتباط مشترکان مخابرات در منطقه شمال غرب تهران که از بامداد امروز به دلیل انفجار خط لوله گاز، با مشکل قطعی و اختلال روبه رو شده اند اظهار داشت: متاسفانه انفجار لوله گاز در منطقه مترو شهران، باعث از بین رفتن شبکه انتقال و فیبرنوری مخابرات تهران در مرکز شهید کاظمیان شد که این مرکز بخش مهمی از شبکه اصلی فیبر منطقه غرب و شمال غرب تهران را شامل می شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز علاوه بر سرویس دهی به مشترکان تلفن ثابت، بخشی از شبکه انتقال همراه اول را نیز فراهم می کرد، افزود: به دلیل از بین رفتن کل زیرساختهای ارتباطی در این منطقه، مشترکان تلفن ثابت و همراه اول با اختلال در برقراری ارتباط مواجه شده اند.

معاون نظارت رگولاتوری گفت: هم اکنون و با اقدامات صورت گرفته سرویسهای پایه مانند مکالمه و پیام کوتاه برای مشترکان همراه اول برقرار شده است و این مشترکان بیشترین اختلال را در دسترسی به اینترنت موبایل دارند.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه این رخداد، ارتباط بالغ بر ۵۰۰ هزار مشترک همراه اول در این منطقه را دچار مشکل کرده است، خاطرنشان کرد: با برقراری رومینگ ملی از شبکه ایرانسل، هم اکنون مشکل سرویس های پایه ارتباطی این مشترکان تا حد زیادی رفع شده است و مشترکان در برقراری ارتباط مشکلی ندارند.

وی با تاکید براینکه استفاده از رومینگ ملی برای مشترکان همراه اول هیچ هزینه ای ندارد ادامه داد: در این شرایط اضطرار و به دلیل افزایش بار ترافیکی در این منطقه، ممکن است اختلالاتی در زمینه دسترسی به اینترنت موبایل برای مشترکان وجود داشته باشد که به زودی برطرف می شود.

فلاح جوشقانی در مورد برقراری مجدد ارتباط بالغ بر ۵۵ هزار خط تلفن ثابت در این منطقه نیز گفت: به دلیل از بین رفتن حوضچه اصلی فیبر مخابرات در این منطقه، برقراری مجدد ارتباط تلفنی بیشتر زمان می برد و تا زمانی که زیرساختها بازسازی نشود نمی توان زمان دقیقی برای برقراری مجدد ارتباط خطوط تلفن در این منطقه داد.

وی گفت: عملیات بازسازی شبکه فیبر و انتقال از سوی مخابرات و همراه اول آغاز شده است و امیدواریم به سرعت انجام شود.
کد مطلب: 43616
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام