۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸

13 رونمایی بزرگ اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری WWDC 2016

ایتنا - اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری جدیدترین سیستم‌عامل‌ها و اپ‌های خود را برای آیفون، ساعت هوشمند، تلویزیون و سیستم‌های لپ‌تاپ و دسکتاپ خود معرفی و رونمایی کرد.
13 رونمایی بزرگ اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری WWDC 2016


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، در اینجا به ۱۳ رونمایی بزرگی که ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ رخ داد به‌صورت خلاصه اشاره می‌کنیم:

تبدیل او.اس.یکس به مک.او.اس
اولین سیستم‌عامل جدید بانام Sierra رونمایی شده و اعلام شد نسخه بتا در جولای راهی بازار می‌شود و در پاییز نسخه نهایی می‌آید. یکی از بزرگترین تحولات نرم‌افزاری در سیستم‌عامل جدید اپل موازی‌سازی ابزارهای مختلف و سازگاری آن‌ها با یکدیگر است. ویژگی Universal Clipboard اجازه کپی و پیست را بین ابزارهای مختلف اپل فراهم می‌سازد.

ذخیره فایل روی آی‌کلود مک‌بوک و ادامه کار با هر نوع کامپیوتری که درایو آی‌کلود دارد، از دیگر ویژگی‌های جدید در سیستم‌عامل جدید است. باز کردن قفل مک با ساعت اپل نیز فراهم‌شده است. ورود فناوری siri به‌عنوان دستیار صوتی دیجیتال به دسکتاپ نیز تحول جدیدی محسوب می‌شود و با سرچ صوتی می‌توان فایل‌ها را پیدا کرد.

پرداخت الکترونیک اپل/ Apple Pay وارد وب می‌شود
از طریق سافاری و روی وب می توانید پرداخت الکترونیک انجام دهید. تاچ‌آی‌دی با آیفون و ساعت انجام می‌شود و جزییات کرات اعتباری تایپ می‌شود. «اپل پی» در امریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، سنگاپور، سوئیس، فرانسه و هنگ کنگ در دسترس خواهد بود.

اپل واچ سریع‌تر با انبوهی از ویژگی‌های جدید
WatchOS ۳ منبع به‌روزرسانی بزرگ برای ساعت هوشمند اپل محسوب می‌شود که دیروز معرفی شد. اپ‌ها بسیار سریع‌تر از قبل روی سیستم‌عامل جدید لود می‌شوند و با dock می‌توان اپ‌ها را مرور کرد و با کنترل سنتر به مدیریت اپ‌ها پرداخت. همچنین مود Airplane نیز برای ساعت فراهم‌شده است. کیبورد جدید Scribble برای تایپ با ساعت هوشمند در واچ‌او‌.اس ۳ ساخته‌شده است. ساعت اپل با SOS خواهد آمد و تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۹۱۱ تعریف‌شده است.

بخش بزرگی برای سلامتی و تناسب‌اندام روی سیستم‌عامل ساعت اپل تعریف‌شده و به‌صورت بین‌المللی با استانداردهای جهانی کار می‌کند. بخش تناسب‌اندام هم با ویژگی Breathe تحول بزرگی در سیستم‌عامل ساعت هوشمند به شمار می‌رود تا اطلاعات سطح تناسب‌اندام با دوستان به اشتراک گذاشته شود.

IOS 10 و شخم زدن دوباره سیستم‌عامل آیفون و آیپد
کرایگ فدریگی از شخم زدن مجدد سیستم‌عامل آی‌او‌اس با نسخه ۱۰ خبر داد و نشان داد که موسیقی و نقشه در سیستم‌عامل جدی به‌طور کامل متحول شده است و نوتیفیکیشن‌ها با تاچ سه بعدی تغییرات بزرگی به خود دیده‌اند.

طراحی مجدد اپل نیوز
اپل نیوز با ۲۰۰۰ ناشر و ۶۰ میلیون خواننده ماهانه طراحی مجدد به خود دیده است. بخش Top News، گرایشات خبری و ورزشی به آن افزوده‌شده است. با سیستم اشتراک جدید می‌توان تمام روزنامه‌ها و مجلات معروف دنیا را با اپل نیوز خواند. ارسال اخبار فوری و کوتاه روی نوتیفیکشن درحالی‌که اسکرین قفل است از دیگر ویژگی‌های اپل نیوز محسوب می‌شود.

موسیقی اپل با طراحی مجدد
اپلیکیشن موسیقی اپل دوباره طراحی‌شده و به‌آسانی کاربران می‌توانند سرچ کرده و لیست آهنگ‌های دلخواه را بسازند. با discovery mix اسپاتیفای لذت گوش دادن به موسیقی‌های جدید فراهم‌شده است. لیست‌سازی روزانه نیز توسط کاربر انجام می‌شود و متن آهنگ‌ها هم‌زمان با پخش دیده می‌شوند.

طراحی مجدد نقشه اپل به ضرر گوگل مپ
نقشه اپل به‌طورکلی از ابتدا طراحی مجدد شده و نویگیشن خوبی برای آن تعریف‌شده است. با اپل پی و نقشه می‌توانید رستوران رزرو کنید، از طریق CarPlay ترافیک را مشاهده کنید و یا با نقشه اوبر را فراخوانی کنید.

جذاب شدن آی.مسیج
اپل iMessage را دوباره‌سازی کرده و شکلک‌ها به‌واژه و بالعکس تبدیل می‌شوند. دست‌نوشته‌ها روی آی.مسیج، استیکرهای جدید، جوهر نامرئی از دیگر ویژگی‌های جدید روی آی‌مسیج است. آی‌مسیج ترکیبی از اسنپ چت، واتس اَپ و فیس‌بوک مسنجر شده است.

Photos در اپل غنی‌تر شده است
از روی چهره می‌توان آلبوم تصویری به‌صورت خودکار با اپ فوتوز ساخت. خاطره‌سازی با آلبوم‌سازی خودکار نیز فراهم‌شده است و آهنگ دلخواه روی آن قرار دهید.

رونوشت از پیغام صوتی
ویس میل یا پیغام صوتی در آی او اس جدید متحول شده و می‌توانید آن را به متن تبدیل کنید. از طریق VoIP می‌توانید caller ID را روی اسکرین قفل‌شده مشاهده کنید.

رشد سریع سیستم‌عامل تلویزیون tvOS
۱۳۰۰ کانال ویدئویی و ۶۰۰۰ اپ روی سیستم‌عامل اپل تی‌وی فراهم‌شده است و کانال‌های جدید مثل فاکس اسپرت به آن افزوده می‌شود.

ریموت تی‌وی، فناوری siri برای تلویزیون و سیستم لاگین انحصاری از دیگر ویژگی‌های جدید روی tvOS است.

همچنین دو کیت مخصوص توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری به نام‌های ReplayKit برای برادکست زنده و Homekit برای مدیریت لوازم هوشمند خانگی از لامپ گرفته تا یخچال و تلویزیون و ... ساخته‌شده است که در طول کنفرانس جزییات آن برای دولوپرها منتشر می‌شود.

باز شدن فناوری سیری siri به روی دولوپرها
فناوری دستیار صوتی دیجیتال سیری روزانه ۲ میلیارد درخواست را پاسخ می‌دهد و اینک به روی توسعه‌دهندگان قفل آن بازشده تا بتوان تحولات جدید و اپ‌های جدید را با آن ساخت. صدازدن اوبر و ارسال پیام روی وی‌چت از ویژگی‌های جدید آن محسوب می‌شود.

تایپ پیش‌بینی‌شده
با quicktype سیری هوشمند وارد سیستم تایپ اپل شده و کلمات بهتر و با خطای پایین قبل از تایپ واژه بعدی پیش‌بینی می‌شوند. پشتیبانی از زبان‌های بین المللی در تایپ هوشمند جدید فراهم‌شده است.
کد مطلب: 43561
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام