۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۴

ساخت سوپر کامپیوتر پیش‌بینی هوا در هند

ایتنا- متخصصان شبه‌قاره هندوستان به‌تازگی فرایند ساخت یک سوپرکامپیوتر ویژه را آغاز کرده‌اند که می‌تواند شرایط آب و هوایی در این کشور را پیش‌بینی کند.
ساخت سوپر کامپیوتر پیش‌بینی هوا در هند


متخصصان شبه‌قاره هندوستان به‌تازگی فرایند ساخت یک سوپر کامپیوتر ویژه را آغاز کرده‌اند که می‌تواند شرایط آب و هوایی در این کشور را پیش‌بینی کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget ، کشور هندوستان برای مدت‌های طولانی بر روی آمار و ارقام عددی جهت پیش‌بینی شرایط اقلیمی پیش روی خود تکیه داشته است.

با این‌ وجود به نظر می‌رسد که این شرایط چندان موفقیت‌آمیز نبوده‌اند و برای نمونه خشک‌سالی شدید سال ۲۰۰۹ توسط این سیستم شناسایی نشده بود.

 

حال مسئولان این کشور برای پیش‌بینی دقیق‌تر این تغییرات به سراغ طراحی یک سوپرکامپیوتر ویژه رفته‌اند که می‌تواند تحول بزرگی در صنایع کشاورزی این کشور به وجود بیاورد.

بودجه تعیین شده برای این کار ۶۰ میلیون دلار تعیین شده است که در مقایسه با بسیاری از سوپر کامپیوترهای جهان رقمی ناچیز به‌حساب می‌آید. فرایند ساخت آن توسط شرکتی انجام خواهد شد که مسئولان هندی از ذکر نام آن سر باز می‌زنند.

شایان‌ ذکر است که این سوپرکامپیوتر قرار است تا از برترین سوپر کامیپوتر موجود در هندوستان که متعلق به شرکت IBM است ده برابر سریع‌تر عمل کند.
 
کد مطلب: 43551
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام