۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱

پیش‌بینی آینده با قدیمی‌ترین کامپیوتر جهان

ایتنا- به‌تازگی دانشمندان موفق شده‌اند تا یک یافته باستان‌شناسی متعلق به ابتدای قرن بیستم را با فناوری‌های پیشرفته اسکن کرده و دریابند که این شی‌ء در حقیقت یک کامیپوتر 2000 ساله است.
پیش‌بینی آینده با قدیمی‌ترین کامپیوتر جهان


به‌تازگی دانشمندان موفق شده‌اند تا یک یافته باستان‌شناسی متعلق به ابتدای قرن بیستم را با فناوری‌های پیشرفته اسکن کرده و دریابند که این شی‌ء در حقیقت یک کامیپوتر ۲۰۰۰ ساله است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، گروهی از باستان شناسان در سال ۱۹۰۱ میلادی در جزیره آنتیکیترا در کشور یونان موفق به کشف بقایای یک کشتی قدیمی شدند.

این یافته شامل یک سری چرخ‌دنده برنزی به هم متصل نیز بود که کشف کاربرد آن تقریبا ۱۱۵ سال به طول انجامید ولی سرانجام دانشمندان موفق شدند تا کشف کنند که این سیستم در حقیقت نخستین کامپیوتر تاریخ است.

 

این مکانیزم ویژه که قدمت آن نزدیک به ۲۰۰۰ سال تخمین زده شده است می‌تواند با شبیه‌سازی وضعیت قرارگیری اجرام آسمانی به‌ پیش‌بینی آینده دست بزند.

به‌ این‌ ترتیب یونانیان باستان با استفاده از نخستین کامپیوتر تاریخ می‌توانستند تا زمان خسوف و کسوف را با دقت نسبتا بالایی پیش‌بینی کنند.

شایان‌ ذکر است که اسکن‌های پیشرفته انجام شده نشان از مکانیزم جالب این دستگاه داشته‌اند که فناوری آن برای دوره ساخت این دستگاه به حدی پیشرفته بوده است که دانشمندان را به شگفتی واداشته است.
 
کد مطلب: 43536
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام