۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

تهدید به سبک فیس‌بوک

برنامه‌مان را نصب کنید تا عکس‌هایتان را پاک نکنیم
ایتنا - فیس‌بوک تصمیم گرفته به جای تلاش برای قانع کردن کاربران برای نصب برنامه به اشتراک‌گذاری عکس moments آن‌ها را تهدید کند.
تهدید به سبک فیس‌بوک


به گزارش ایتنا از فارس، این شرکت اعلام کرده اگر کاربرانش از نصب این برنامه خودداری کنند، هزاران هزار عکس ذخیره شده توسط آنان را پاک خواهد کرد.

برنامه همراه اصلی فیس‌بوک تا چندی قبل دارای قابلیت همگام‌سازی به منظور ذخیره‌سازی منظم عکس‌های کاربران بود. این قابلیت به تازگی از برنامه یاد شده حذف شده است.

خدمات یاد شده از سال ۲۰۱۲ با استفاده از app فیس‌بوک ارائه می‌شد و عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی به طور خودکار در یک آلبوم خصوصی در این شبکه اجتماعی ذخیره می‌شدند. هدف از این کار تسهیل به اشتراک‌گذاری عکس‌های یاد شده به طور عمومی بود.

حال فیس بوک می گوید اگر کاربران دوست دارند این عکس‌ها توسط فیس‌بوک پاک نشود باید برنامه عکس جدید این شرکت موسوم به Moments را نصب کنند، زیرا قابلیت مذکور از این پس تنها در برنامه یاد شده وجود دارد و app اصلی فیس‌بوک تنها برای دسترسی به پست‌ها و مطالب کاربران قابل مشاهده است و از آن حتی نمی‌توان برای گپ زدن استفاده کرد، زیرا این قابلیت هم به برنامه پیام‌رسان جدید فیس‌بوک منتقل شده است.

به نظر می‌رسد فیس‌بوک برای عقب نماندن از رقبایی که برنامه‌های محبوب به اشتراک‌گذاری عکس و ارسال پیام عرضه کرده‌اند، قصد دارد به هر نحو ممکن کاربران را به استفاده از appهای جدید خود مجبور کند، حتی اگر تهدیدکردن تنها ابزار این کار باشد.

کاربرانی که تسلیم خواست‌های فیس بوک نشوند می‌توانند تصاویر ذخیره شده در پوشه خصوصی را در قالب یک فایل زیپ شده بارگذاری کنند. بسیاری از کاربران با حضور در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این رفتار پرخاشگرانه و بی‌ادبانه فیس‌بوک اعتراض کرده‌اند.
کد مطلب: 43503
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام