کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اداره ۸۰ درصد اقتصاد ICT در حوزه توسط ۲۰ درصد جمعیت

خبرگزاری ايسنا , 23 خرداد 1395 ساعت 9:34

ایتنا- معاون دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات گفت: ۸۰ درصد اقتصاد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر توسط ۲۰ درصد جمعیت اداره می‌شود.





مرتضی براری روز شنبه در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۳۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود در برنامه ششم توسعه این ظرفیت تا سه برابر افزایش یابد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی با اشاره به درآمدزایی در حوزه آی.سی.تی بیان کرد: ۸۰ درصد اقتصاد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر توسط ۲۰ درصد جمعیت اداره می‌شود به طوری که بخش اعظمی از این اقتصاد در اختیار شرکت‌هایی کوچکی بوده که در استان‌هایی بزرگ همچون تهران فعالیت می‌کنند و این شرکت‌ها بیشترین ارزش افزوده را دارند.

براری پویایی را از جمله شاخصه‌های اقتصاد کشور دانست و گفت:‌ این پویایی به دلیل وجود سه رکن اصلی اقتصاد اعم از نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و بازار بوده که سبب شده تا به جذاب‌ترین اقتصادها تبدیل شود اما با این وجود این ارکان به شکل متوازن بکارگیری نشده‌اند و در چنین شرایطی ضروری است تا دانش‌آموختگان به عنوان کارآفرین پرورش یافته و در این حیطه فعالیت کنند.

وی بیان کرد: صنعت عسل توانسته به رونق اقتصادی اردبیل و کشور کمک کند اما زیرساخت های آی.سی.تی (فناوری اطلاعات و ارتباطات) نیز مهیاست و می توان نسبت به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در این استان نیز به طور جدی اقدام کرد.
معاون دولت، مجلس و استانها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: اندازه بازار آی. سی. تی. کشور از ۲۱۰ هزار به ۳۹۰ هزار میلیارد ﷼ رسیده که پیش بینی می شود طی برنامه ششم به سه برابر برسد و در این میان سهم استان اردبیل باید ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ﷼ باشد که این امر نیازمند همکاری همه مجموعه های ذی‌ربط است


کد مطلب: 43486

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43486/اداره-۸۰-درصد-اقتصاد-ict-حوزه-توسط-۲۰-جمعیت

ايتنا
  https://www.itna.ir