۷
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۶
پاسخ به منتقدان انحصار پهنای باند

زیرساخت: چرا رسانه‌ها دائم می‌گویند که پهنای باند گران است؟

ایتنا- جهرمی: مگر سایز بازاری مانند ایران با کشورهای اروپایی تناسب دارد که قیمت‌های آن مشابه کشورهای اروپایی باشد؟
زیرساخت: چرا رسانه‌ها دائم می‌گویند که پهنای باند گران است؟


مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به منتقدان انحصار پهنای باند تاکید کرد: اگر انتقاد منصفانه‌ای در حوزه تعرفه‌های بالا یا کیفیت پایین مطرح شود ما آن را خواهیم پذیرفت، اما اکنون برخی صحبت‌ها که درباره انحصار پهنای باند مطرح می‌شوند دقیق نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت صبح امروز پس از مراسم امضای تفاهم‌نامه میان برخی ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخته و توضیحاتی درباره‌ فعالیت‌های شرکت زیرساخت ارائه کرد.

محمدجواد جهرمی در صحبت‌های خود با اشاره به این‌که در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت یک STM1 پهنای باند بین‌الملل را با قیمتی معادل ۲۷.۷ میلیون تومان واگذار می‌کند، این رقم در بخش ارتباطات داخلی را حدود ۸.۲ میلیون تومان دانست و در پاسخ به منتقدان انحصار پهنای باند از سوی این شرکت اظهار کرد: نمی‌دانیم چرا دائم در رسانه‌ها عده‌ای اینگونه عنوان می‌کنند که شرکت ارتباطات زیرساخت با انحصار به وجود آمده پهنای باند را با قیمتی بالا و گران در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: به غیر از تعرفه میزان عرضه و تقاضا در قیمت یک سرویس اهمیت بسزایی دارد، حال سایز بازاری مانند ایران با کشورهای اروپایی تناسب دارد که قیمت‌های آن مشابه کشورهای اروپایی باشد؟

وی ادامه داد: اکنون ببینید در کشورهایی مانند امارات یا ترکیه قیمت اینترنت چند برابر اروپاست در این کشورها که دیگر شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت نمی‌کند که بخواهند عده‌ای بگویند انحصار موجب بالارفتن این قیمت‌ها شده است.

جهرمی همچنین اظهار کرد: بنا نداریم با کیفیت بد انحصار را زیرسوال ببریم، بلکه براین باوریم باید انحصار را به عنوان یک نقطه قوت در نظر بگیریم. اکنون نوعی فضای روانی در این خصوص شکل گرفته که این فضا منطبق با واقعیات نیست و واقعیت سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت زیرساخت در طول سال است که اگر با انصاف نگاه کنید، شاید متوجه شوید که دلیل گرانی اینترنت شرکت زیرساخت نیست.

خاطره تلخی که از لنگر کشتی‌ در ذهن مردم مانده
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به خاطرات تلخی که از قطعی اینترنت به دلیل لنگر کشتی‌ها در ذهن مردم ایجاد کرده یاد کرد و گفت: امروز کیفیت اینترنت کشور ما در قیاس با بسیاری کشورها قابل قبول نیست، اما این بحث کیفیت لایه‌های مختلفی دارد که همه می‌توانند آن را به گردن یکدیگر بیندازند.

وی ادامه داد: زمانی عمده واردات پهنای باند ما از اروپا بود که این پهنای باند از دو مسیر شمال و جنوب وارد کشور می‌شد. در این میان در مسیر شمال ما حداقل ۶۰ میلی‌ ثانیه فاصله داشته و در مسیر جنوب این فاصله حداقل ۱۲۰ میلی‌ ثانیه بود، اما به دلیل موضوعات مختلف بیش از ۸۰ درصد اینترنت کشور از مسیر جنوب تامین می‌شد، اما به دنبال حل مشکلات مربوط به تحریم با توافقاتی که با کشور همسایه صورت گرفت، اکنون ۸۰ درصد ترافیک از مسیر شمال وارد می‌شود.

جهرمی همچنین اظهار کرد: ما در شرکت ارتباطات زیرساخت طی این مدت تحولات خوبی را انجام داده‌ایم، اما در سبد استفاده مردم این تحولات نقش بسزایی نداشته، چرا که به مانند قیمت اینترنت در حوزه کیفیت شرکت ارتباطات زیرساخت سهمی ۲۰ درصدی دارد که البته این ۲۰ درصد طلایی است، چرا که هرگاه این شرکت قطعی داشته باشد همه متوجه آن می‌شوند.

راه‌اندازی مرکز ارتباطی بین‌الملل در چابهار
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخشی از سخنان خود نیز به برنامه جدی این شرکت برای راه‌اندازی مرکز پیرینگ بین‌الملل در چابهار اشاره کرد و از مذاکراتی که با ایتالیایی‌ها در این زمینه صورت گرفته خبر داد.

تصمیمات برای اینترنت حجمی
وی درارتباط با بحث واگذاری اینترنت حجمی که از سوی بسیاری از کاربران مورد انتقاد قرار دارد، متذکر شد: امروزه ADSL به صورت حجمی واگذار می‌شود، اما قرار بر آن است که به جای در نظر گرفتن شیوه حجمی، دسترسی کاربران به سرویس ملاک عمل قرار گیرد.
کد مطلب: 43447
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
بر فرض هم که همه چیز دنیا برعکس شده باشه و تقاضای کم باعث افزایش قیمت بشه! ایا تقاضای اینترنت در ایران کمه؟ اخه یه حرفی بزن با عقل جور در بیاد مرد حسابی.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایشون هیچ ایرانی رو میشناسند که اینترنت 20 مگابیت بر ثانیه نامحدود نخواد که میگن تقاضا کمه
شاید منظورشون اینه که باید تضاقا رو کم نگه دارند به دلیل مسائل امنیتی و آگاهی بخشی مردم!
feedback
Iran, Islamic Republic of
انحصار پهنای باند توسط زیرساخت دقیقا نیست؟! خیلی ببخشید جناب دقیق، ایا غیر از زیرساخت کسی در ایران حق ورود پهنای باند به کشور رو داره؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سرویس حجمی فقط محرکی است برای سرقت حجم توسط سرویس دهندگان و خون به دل شدن کاربرن ایرانی.
feedback
Iran, Islamic Republic of
سرویس حجمی بهتر از سرویس سرعتی است اینطوری اپراتورها به سرعت بیشتر ترقیب میشن..اما سرویس سرعتی سرعت کم بهت میدن و نمیتونی هیچیو ثابت کنی..سرویس حجمیت اگه دزدی داره اپراتورتو عوض کن...
feedback
Iran, Islamic Republic of
هیچ اوپراتوری سراغ ندارم که دستی در سرقت حجم نداشته باشه. کلا سیستم های محاسبه شونو اینجوری طراحی کردند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
منم کاملا با برداشتن اینتنت حجمی موافقم
تو رو خدا سریع تر اقدام کنید
با تشکر
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام