۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۵

هک شدن خودروهای هوشمند میتسوبیشی از طریق شبکه‌های وای‌فای

ایتنا - Outlander یکی از خودروهای میتسوبیشی است که کنترل وضعیت آن با استفاده از یک برنامه هوشمند تلفن همراه ممکن است.
هک شدن خودروهای هوشمند میتسوبیشی از طریق شبکه‌های وای‌فای


Outlander یکی از خودروهای شاسی‌بلند میتسوبیشی است که کنترل وضعیت آن با استفاده از یک برنامه هوشمند تلفن همراه ممکن است.


به گزارش ایتنا از فارس، مالکان این خودرو می‌توانند برای بازوبسته کردن قفل، مدیریت سیستم تهویه مطبوع و برخی امور دیگر از برنامه تلفن همراه مربوطه استفاده کنند و حتی زمان شارژ این خودروی هیبریدی که با برق هم کار می‌کند را برنامه‌ریزی کنند.

کاربران برای استفاده از این برنامه همراه باید گوشی خود را به شبکه وای‌فای خودرو یادشده متصل کنند. این در حالی است که در برنامه‌های مشابه از قابلیت شبکه‌های مخابراتی استفاده می‌شود. این روش عجیب و ناایمن امکان سواستفاده هکرها را به وجود آورده است.

گروهی از محققان امنیتی موسسه PenTestPartners با هک کردن کلمه‌عبور پیش‌فرض شبکه وای‌فای خودروی Outlander ، توانسته‌اند آن را فریب داده و به جای مالک خودرو به آن دستور دهند. از کار انداختن سیستم ضدسرقت، جلوگیری کردن از شارژ خودرو و خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع از جمله خرابکاری‌هایی است که با هک کردن شبکه وای‌فای خودروی مذکور ممکن شده است.

اگر چه در جریان این حمله هکری باز کردن قفل خودرو ممکن نشده، اما باید توجه داشت با از کار انداختن سیستم ضدسرقت، می‌توان خودروی یادشده را به‌راحتی دزدید.

محققان می‌گویند مالکان این خودرو باید برای حفظ امنیت خود حداقل کلمه عبورشبکه وای‌فای آن را تغییر دهند. هر چند شیوه مورد استفاده میتسوبیشی برای هوشمندسازی Outlander دارای اشکالات جدی است.
کد مطلب: 43402
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام