کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آرام‌کُشی ابزارهای فناورانه توسط آمازون و گوگل به ضرر اپل و اینتل

سايت خبری خبر آنلاین , 17 خرداد 1395 ساعت 12:16

ایتنا - برایان کرانیچ مدیر اجرایی اینتل اعتراف کرد مردم ترجیح می‌دهند مدت طولانی‌تری نسبت به قبل پی‌سی خود را نگه‌دارند و خرید جدید انجام ندهند.




به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، به گفته وی قبلاً به‌طور متوسط مردم هر ۴ سال یک‌بار پی.سی‌های خود را آپگرید می‌کردند اما اینک این رقم به ۶ سال رسیده است.


وضعیت به‌روزرسانی تبلت‌ها نیز از پی‌سی بدتر شده و حتی «به‌روزرسانی کُند» یقه آیفون اپل را نیز چسبیده و یکی از دلایل افت فروش محصولات اپل شده است. از سوی دیگر مردم امروزه معتقدند یک گوشی اندرویدی ۲۰۰ دلاری همان کار آیفون ۷۰۰ دلاری را انجام می‌دهد.

نگاه کردن یوتیوب، موسیقی آنلاین و ... را با هر گوشی ارزان یا گران‌قیمتی می‌توان انجام داد.

این روزها وب اپلیکیشن‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند و نه سخت‌افزار.

آمازون و گوگل دو دلیل عمده آنی مثال هستند که عملاً باعث شده‌اند تا چرخه به‌روزرسانی سخت‌افزاری دنیای آی‌تی کُند شود.

گوگل با کروم‌کست ۳۵ دلاری و آمازون با اسپیکر هوشمند «اکو» توانسته‌اند اغلب نیازهای کاربران را پاسخ دهند و دلیل به‌روزرسانی سخت‌افزاری کاربران را به حداقل برسانند.

به همین دلیل گفته می‌شود هسته بیزینس آمازون و گوگل باعث شده تا کشتن ابزارهای فناورانه کُند شود و به‌اصطلاح آن‌ها دست به آرام‌کُشی ابزارهای فناورانه زده‌اند که این عامل باعث شده تا سازندگان سخت‌افزاری از این راه دچار آسیب شوند.

اپل کمپانی سخت افزار بیس است و گوگل و آمازون وب‌به‌یس هستند و به همین خاطر ضرر و زیان متوجه اینتل و اپل می‌شود و نه گوگل و آمازون!

مردم این روزها با اپ اوبر به تاکسی‌سرویس موردعلاقه خود دست پیدا می‌کنند، با اسپاتیفای موسیقی گوش می‌دهند و پیتزا دومینو سفارش می‌دهند و همه این کارها با پلتفرم الکسای آمازون و اکوی آمازون انجام می‌شود و دیدن فیلم و گوش دادن به موسیقی نیز با کروم‌کست ۳۵ دلاری گوگل انجام می‌شود و بنابراین دلیلی برای به‌روزرسانی سخت‌افزاری دیده نمی‌شود. آمازون از روی محصول سخت‌افزاری «اکو» درآمدزایی نمی‌کند، بلکه از روی سرویس‌های ارائه‌شده با اکو پول‌سازی می‌کند.

از سوی دیگر تفاوت زیادی میان آیفون ۵ و ۶ دیده نمی‌شود و کاربران ترجیح می‌دهند گوشی خود را نگه‌دارند و اگر آیفونی متفاوت آمد، گوشی خود را عوض کنند.

اما به عقیده کارشناسان قاتل بعدی گوشی هوشمند، پی‌سی یا تبلت محصولاتی مانند تسلا است که با اتومبیل خودران و محصولات جانبی گام جدیدی را علیه همه آنها برداشته است.

دنیای آی تی در دهه آینده دنیای اینترنت اشیاء است و کمپانی‌هایی موفق خواهند شد که از هم‌اینک گام‌های استواری در این راه بردارند.


کد مطلب: 43380

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43380/آرام-ک-شی-ابزارهای-فناورانه-توسط-آمازون-گوگل-ضرر-اپل-اینتل

ايتنا
  https://www.itna.ir