۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸

پسورد آبکی زاکربرگ و هک شدن اکانتش

ایتنا- زاکربرگ هم هک شد؟ هکرها از مارک جوان خواستند با آنها تماس بگیرد!
پسورد آبکی زاکربرگ و هک شدن اکانتش


یک گروه هکری با ۴۱ هزار دنبال کننده در توییتر، ادعا کرده‌اند که حساب‌های کاربری مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک را در اینستگرام، لینکداین، پینترست و توییتر هک کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ونچربیت، گفته می‌شود که موفقیت این هک ناشی از هک موفق شبکه اجتماعی لینکداین از سال ۲۰۱۲ تا به حال بوده که به تازگی افشا شده است.

با توجه به شهرت فیس بوک و مدیرش، برخی از این حساب های کاربری به سرعت به حالت عادی بازگردانده شده اند. به عنوان مثال می توان به حساب کاربری زاکربرگ در توییتر اشاره کرد. البته اعضای این گروه هکری به نام OurMine Team از اقدام خود عذرخواهی کرده و از زاکربرگ خواسته‌اند با آنها تماس بگیرد.

لینکداین سه هفته قبل اعلام کرد ایمیل ها و کلمات عبور بیش از ۱۰۰ میلیون عضو آن در سال ۲۰۱۲ هک شده و در اینترنت منتشر شده است. هکرها خود می گویند، از همین نقطه ضعف استفاده کرده‌اند. البته نکته قابل تامل این است که زاکربرگ از ژانویه سال ۲۰۱۲ تا به حال مطلبی از طریق حساب توییتری خود ارسال نکرده است.

فیس بوک بعد از انتشار خبر این حمله هکری مدعی شده که حساب زاکربرگ در اینستگرام دست نخورده باقی مانده و هکرها علیرغم ادعایشان به آن دسترسی پیدا نکرده‌اند.

علت اصلی موفقیت این حمله هکری کلمه عبور ساده‌ای است که توسط زاکربرگ برای حساب کاربری وی در لینکداین انتخاب شده بود. این کلمه عبور یعنی dadada توسط هکرها در اینترنت منتشر شده است. کارشناسان امنیتی بارها به کاربران توصیه کرده‌اند برای حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی از کلمات عبور طولانی و متشکل از حروف و اعداد و کاراکترهای خاص استفاده کنند.
کد مطلب: 43363
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر چیز مهمی منتشر می کنید پسورد مناسب بگذارید
وقتی دارید از یک حساب کاربری عمومی صحبت می کنیم پسورد قوی معنی نداره
خودمون داریم اطلاعاتمون رو منتشر می کنیم دیگه