۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۶

مضرات استفاده از شماره‌های مجازی برای رفتن داخل تلگرام

ایتنا - مرکز مدیریت عملیات رخدادهای رایانه‌ای در مورد مضرات استفاده ناآگاهانه از نرم‌افزارهای شماره مجازی برای ثبت‌نام و نیز نرم‌افزارهای شخص سوم برای استفاده از سرویس تلگرام، هشدار داد.
مضرات استفاده از شماره‌های مجازی برای رفتن داخل تلگرام


برخی کاربران برای حفظ حریم خصوصی، ترجیح می‌دهند شماره تلفن خود را در این برنامه ثبت نکرده و از انتشار آن جلوگیری کنند. در این صورت این کاربران از شماره‌های مجازی استفاده می‌کنند.


*  یکی از راه‌کارهای موجود برای عدم انتشار و ثبت شماره‌تلفن کاربر در فضای تلگرام، استفاده از برنامه‌ها و وب‌گاه‌هایی است که شماره مجازی و موقت در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

نحوه عملکرد این برنامه‌ها به این صورت است که تعداد نسبتا زیادی شماره تلفن همراه در اختیار خود دارند و آن‌ها را به صورت اشتراکی به کاربران خود اختصاص می‌دهند. دریافت تماس و پیامک در اغلب این نرم‌افزارها رایگان است و برخی افراد از این قابلیت برای ایجاد حساب کاربری در تلگرام استفاده می‌کنند.

* استفاده از این نرم‌افزارها، نه تنها حریم خصوصی کاربر را حفظ نمی‌کند، بلکه اجازه دسترسی به حساب تلگرام وی را به هزاران نفر دیگر هم می‌دهند.

* بنابراین نباید به فکر آن باشید که شاید بخت با شما یار شود و شماره مجازی شما به دست دیگر کاربران نرم‌افزار شماره مجازی نیافتد. این افراد هم می‌توانند از نرم‌افزارهای مذکور استفاده کرده، کد فعال‌سازی تلگرام را دریافت کنند و وارد حساب کاربری مرتبط با آن شماره شوند؛ حسابی که تاکنون فکر می‌کردید فقط متعلق به شماست.

* در نظر داشته باشید که حساب‌های کاربری که با این شماره‌ها ایجاد شوند، احتمالا به زودی هم هک می‌شوند و هم از کار خواهند افتاد.

منبع: ایران‌آنلاین
کد مطلب: 43347
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام