۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۲

یک‌پنجم رایانه‌های جهان مبتنی بر ویندوز ۱۰

ایتنا - این تحقیقات نشان داد طی شش ماه گذشته میزان استفاده از ویندوز 7 در گستره جهانی 4 درصد کاهش یافته است.
یک‌پنجم رایانه‌های جهان مبتنی بر ویندوز ۱۰


نتایج حاصل از گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد تلاش‌های بی‌وقفه مایکروسافت برای ارتقا سیستم عامل رایانه‌های قدیمی به ویندوز ۱۰ کارساز بوده و با استقبال کاربران مواجه شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، این نتیجه بر اساس دو بررسی مجزا که در طرح تحلیل باز دولت آمریکا انجام شد، منتشر شده است. این دو بررسی در آژانس‌های دولتی StatCounter Global Stats و «برنامه تحلیل دیجیتالی دولت آمریکا» انجام شدند.

مرکز تحقیقاتی Net Applications نیز در یک مطالعه مجزا بین ماه‌های مارس تا مه ۲۰۱۶ وضعیت ویندوز ۱۰ در بازار جهانی را بررسی کرد و در پایان متوجه شد محبوبیت این پلتفرم همچنان در حال افزایش است.

این طور که بررسی‌ها Net Applications نشان داد، در نوامبر ۲۰۱۵ حدود ۹.۸ درصد از رایانه‌های جهانی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ فعالیت می‌کردند که این رقم در مه ۲۰۱۶ به ۱۹.۴ درصد رسید.

 

مرکز StatCounter نیز در گزارش مجزای خود اعلام کرد نوامبر گذشته ۱۱.۹ درصد از رایانه‌های ویندوزی جهان مبتنی بر آخرین نسخه این پلتفرم فعالیت می‌کردند که این رقم در مه ۲۰۱۶ حدود ۲۳.۶ درصد محاسبه شد.

این تحقیقات نشان داد طی شش ماه گذشته میزان استفاده از ویندوز ۷ در گستره جهانی ۴ درصد کاهش یافته است و به گفته دو مرکز Net Applications و StatCounter این سیستم عامل هم‌اکنون صاحب ۵۴ و ۵۷ درصد بازار جهانی رایانه‌ها است.
 
کد مطلب: 43316
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام