کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واقعیت مجازی بر روی تلفن‌های همراه

18 خرداد 1395 ساعت 14:41

ایتنا- به نظر می‌رسد که شرکت ARM قصد دارد تا نسل بعدی پردازنده‌های همراه خود را بر پایه واقعیت مجازی طراحی کرده و در حقیقت تلفن‌های همراه هوشمند را یک گام روبه‌جلو هدایت کنند.




به نظر می‌رسد که شرکت ARM قصد دارد تا نسل بعدی پردازنده‌های همراه خود را بر پایه واقعیت مجازی طراحی کرده و در حقیقت تلفن‌های همراه هوشمند را یک گام روبه‌جلو هدایت کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، در حال حاضر در دنیای پردازنده‌های همراه شاهد رقابت بزرگ دو شرکت ARM و کوالکام به‌عنوان اصلی‌ترین تولیدکنندگان هستیم.

البته شرکت‌های سامسونگ و اینتل نیز بخشی از بازار را در اختیار دارند ولی به‌ هیچ‌ عنوان رقیبان جدی دو شرکت یاد شده به‌حساب نمی‌آیند.

 

حال شرکت ARM اعلام کرده است که قرار است تا نسل جدید پردازنده‌های خود با نام Cortex A۷3 و پردازنده گرافیکی Mali G۷1 را در سال آینده روانه بازار سازد.

این پردازنده‌ها به‌صورت طبیعی دارای سرعت و توان بالاتری نسبت به نسل قبلی خود خواهند بود ولی مزیت اصلی آن‌ها در سازگاری ویژه با محتوای واقعیت مجازی خواهد بود.

این نسل جدید می‌تواند تصاویر را با کیفیت 4K و نرخ فریم ۱۲۰ هرتز بازیابی تصویر عرضه کنند که این آمار و ارقام برای سیستم‌های واقعیت مجازی به‌عنوان گزینه‌هایی بسیار مطلوب محسوب می‌شوند.
 


کد مطلب: 43305

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43305/واقعیت-مجازی-روی-تلفن-های-همراه

ايتنا
  https://www.itna.ir