۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵

تراشه‌های جدید صنعت تلفن همراه را متحول می‌کند

ایتنا- تراشه‌های Cortex-A73 در گوشی‌های جدید جایگزین تراشه‌های Cortex-A72 می‌شوند و احتمالا در گوشی‌های هوشمند مختلفی که حتی زیر ۲۰۰ دلار قیمت دارند هم نصب می‌شوند.
تراشه‌های جدید صنعت تلفن همراه را متحول می‌کند


شرکت ARM سازنده پردازنده‌های تلفن همراه نسل جدیدی از تراشه‌ها را برای نصب در گوشی‌های همراه عرضه کرده که از عملکرد بسیار مناسب و عمر باتری بالا برخوردارند.


به گزارش ایتنا از فارس، پردازنده جدید ساخت این شرکت Cortex-A73 نام دارد که قرار است در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان در معرض دید علاقمندان قرار بگیرد. اگر چه سرعت این تراشه بالاتر از نمونه های قبلی است، اما نکته اساسی کارآیی بالای Cortex-A73 و ذخیره میزان قابل توجهی از انرژی با استفاده از تراشه‌های مذکور است.

ساخت تراشه‌هایی که باعث کاهش مصرف باتری شوند، امروزه از اهمیت فراوان برخوردارند، زیرا گوشی‌های امروزی با نمایشگرهای بزرگ و برنامه‌های کاربردی متنوع نیازمند سخت‌افزارهایی جدید هستند که باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری شوند.

با توجه به اینکه قرار است در گوشی‌های نسل جدید شاهد استفاده از هدست‌های پرمصرف واقعیت افزوده هم باشیم، ساخت سخت‌افزارهای افزایش دهنده عمر باتری باز هم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. البته این سخت‌افزارها باید از نظر عملکرد هم تقویت شوند تا مشکلاتی همچون تاخیر تصویر و پرش‌های احتمالی برطرف شود.
کد مطلب: 43247
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام