۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹

سرویس دهی اپراتورهای مجازی موبایل تا آخرسال

تخصیص ۵۰میلیون شماره
ایتنا- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه موافقتنامه اصولی به ۱۶متقاضی اپراتور مجازی موبایل در کشور خبر داد و گفت: احتمالا برخی از این شرکتها، بتوانند تا آخرسال سرویس ارائه کنند.
سرویس دهی اپراتورهای مجازی موبایل تا آخرسال


به گزارش ایتنا از مهر، صادق عباسی شاهکوه در مورد آخرین وضعیت طرح ورود اپراتورهای مجازی به بازار تلفن همراه کشور اظهار داشت: تاکنون به ۱۶ متقاضی، موافقتنامه اصولی ارائه شده است و این شرکت‌ها در حال رایزنی برای توافق با اپراتورهای فعلی تلفن همراه کشور هستند تا بتوانند از امکانات شبکه این اپراتورها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها ۶ ماه زمان دارند تا قرارداد نهایی خود با اپراتورهای موبایل را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کنند، افزود: پس از این مرحله، پروانه بهره برداری از اپراتور مجازی موبایل برای این شرکتها صادر می شود و آنها می‌توانند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

معاون رگولاتوری با اشاره به اینکه اولین موافقتنامه‌های اصولی برای برخی از این شرکت‌ها اسفندماه ۹۴ صادر شده است، ادامه داد: با احتساب ۶ ماه فرصت، این شرکت‌ها باید تا مردادماه توافق نهایی خود با هر یک از ۳ اپراتور موبایل فعلی را به رگولاتوری اعلام کنند.

عباسی شاهکوه با بیان اینکه هنوز هم زمان برای سایر متقاضیان دریافت پروانه بهره برداری از اپراتور مجازی وجود دارد اضافه کرد: ۸ متقاضی نیز در صدد تکمیل مدارک و ضمانت نامه برای دریافت موافقتنامه اصولی هستند و ممکن است بتوانند این موافقتنامه را دریافت کنند.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: در صورتیکه طبق تاریخ پیش‌بینی شده، پروانه بهره برداری از این خدمات در نیمه دوم سال جاری صادر شود، به نظر می‌رسد اپراتورهای مجازی بتوانند تا پایان سال، سرویس‌دهی خود را آغاز کنند.

وی از تخصیص رنج شماره مجزا به اپراتورهای مجازی موبایل در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون یک رنج ۵۰ میلیون شماره‌ای برای این اپراتورها رزرو کرده‌ایم.

عباسی شاهکوه موفقیت اپراتورهای مجازی را در بازار موبایل کشور، مستلزم ارائه سرویس های جدید عنوان کرد و ادامه داد: این اپراتورها اگر بخواهند مانند اپراتورهای فعلی، سرویس‌های مکالمه، پیامک و دیتا بدهند موفقیتی نخواهند داشت. بلکه باید روی سرویس‌های ارزش افزوده خانگی و تجاری متمرکز شوند.

وی با اشاره به طرح تجاری متقاضیان دریافت پروانه اپراتور مجازی موبایل گفت: این اپراتورها درنظر دارند سرویس‌های خاصی از جمله سلامت، ویدئو و کنتور هوشمند را به متقاضیان ارائه دهند.

معاون رگولاتوری با بیان اینکه نرخ خدمات پایه مانند مکالمه و دیتا روی سیم کارتهای اپراتورهای مجازی متفاوت از خدمات فعلی اپراتورهای موبایل نخواهد بود، تصریح کرد: درآمد اپراتورهای مجازی موبایل، باید از ارائه سرویس‌های جدید و متفاوت باشد.
کد مطلب: 43197
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام