۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳

آیفون و ابزارهای اندرویدی در خطر هک از طریق USB

ایتنا - در حال حاضر گوشی‌های هوشمند عنوان یک ابزار منحصر به فرد برای کسانی است که ممکن است علاقه‌مند به جمع‌آوری داده‌های افراد باشند.
آیفون و ابزارهای اندرویدی در خطر هک از طریق USB


اخیرا شرکت کسپرسکی یک هشدار امنیتی در خصوص شارژ گوشی‌های هوشمند از طریق پورت‌های یو‌اس‌بی عمومی و یا حتی پی‌سی و مک منتشر کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، یک مفهوم ارائه شده در کنفرانس امنیتی کلاه سیاه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که به چه دلایلی شما نباید گوشی‌های هوشمند خود را برای شارژ به پورت‌های شارژ عمومی متصل نمایید، زیرا گاه می‌تواند به عنوان اتصال به یک ایستگاه جعلی در حقیقت به یک بدافزار آلوده گردد.

کسپرسکی به دنبال بررسی بیشتر این موضوع و به عنوان بخشی از یک مطالعه درباره‌ خطرات ناشی از شارژ گوشی در یک ایستگاه شارژ عمومی، تعدادی از دستگاه‌های آی‌او‌اس و اندرویدی را برای بررسی داده‌‌هایی که از خارج به گوشی منتقل شده‌اند آزمایش کرده است.

این شرکت امنیتی کشف کرد که در این فرآیند، اطلاعات خاصی از سوی گوشی هوشمند به سوی دستگاه متصل سرازیر می‌گردد. این اطلاعات از جمله شامل نام و نوع گوشی، شرکت سازنده آن، شماره سریال، اطلاعات سیستم عامل گوشی، اطلاعات نرم‌افزار گوشی و... است.


بدین ترتیب همانطور که اتصال گوشی‌تان به پریزهای برق ناشناس می‌تواند خطرآفرین باشد، اتصال آن حتی به کامپیوتر شخصی دیگران هم می‌تواند دربردارنده ریسک باشد و اطلاعات شخصی‌تان را برملا کند.

کسپرسکی اعلام کرد: «در حال حاضر که گوشی‌های هوشمند تقریبا همیشه همراه صاحبانشان هستند، دستگاه به عنوان یک ابزار منحصر به فرد برای کسانی است که ممکن است علاقه‌مند به جمع‌آوری داده‌های افراد باشند.»

به منظور نگه‌داشتن اطلاعات حساس گوشی‌های هوشمند خودتان از دست مهاجمین، این شرکت امنیتی توصیه اکید می‌کند که برای محافظت از داده‌هایتان، تنها از ایستگاه‌های شارژ از طریق یو‌اس‌بی قابل اعتماد برای شارژ گوشی هوشمندتان استفاده کنید.
 
کد مطلب: 43168
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام