۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱

موتور جستجویی که از گوگل باهوش‌تر است

ایتنا- omnity.io مدعی است نتایجی را بعد از هر جستجو ارائه می‌دهد که بهترین انتخاب‌ها بر مبنای کلیدواژه‌های جستجو شده کاربران هستند
موتور جستجویی که از گوگل باهوش‌تر است


اگر چه گوگل پرکاربردترین موتور جست‌وجوی جهان است، اما لزوما باهوش‌ترین موتور جست‌وجوی دنیا نیست. زیرا موتور جستجوی جدید Omnity امکانات تازه‌ای را برای محققان فراهم کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، این جست‌وجوگر قابلیت‌های خاصی برای پژوهشگران و دانشجویان دارد که به آنها در انجام امور پژوهشی یاری می‌رساند.

گوگل در تلاش است جست‌وجوگر خود را به ابزاری آسان برای شناسایی خدمات مورد حمایت خود و خرید محصولات مختلف مانند اتومبیل، گوشی وغیره مبدل کند. به همین علت موتور جست‌وجوهای تخصصی روز به روز در حال رشد هستند و استفاده از هوش مصنوعی در آنها تقویت شده است.

omnity.io مدعی است نتایجی را بعد از هر جست‌وجو ارائه می‌دهد که بهترین انتخاب‌ها بر مبنای کلیدواژه‌های جست‌وجو شده کاربران هستند و با آنها ارتباط منطقی دارند. بنابراین اگر کاربران می‌خواهند اجرای یک طرح تحقیقاتی را آغاز کنند که اطلاعات اندکی در موردش دارند یا می‌خواهند به سرعت سرنخی در موردش بیابند، بهتر است این جست‌وجوگر را از یاد نبرند. به عنوان مثال با استفاده از این جست‌وجوگر می‌توان پی برد که در یک حوزه تحقیقاتی خاص چه دانشگاه و چه اساتیدی حرف اول را می‌زنند.

جست‌وجوگر یاد شده که استفاده از آن مستلزم ثبت نام و تائید موافقت‌نامه کاربری است، به ۵ شکل قابل استفاده است. دو حالت رایگان عادی و دانشگاهی و سه حالت غیررایگان حرفه‌ای، اجرایی و تجاری که مستلزم پرداخت حداقل ۹۹ دلار در ماه است.

در حالت رایگان تنها نتایج جست‌وجوی اسناد پی.دی.اف، ورد و گزارش‌های عمومی ارائه شده، اما در حالت پولی جست‌وجوهای خاص‌تر و دقیق‌تر با توضیحات آماری و بصری در دسترس است. منابع مورد استفاده این جست‌وجوگر که با توجه به نحوه جست‌وجویش کمی کند عمل می‌کند عبارتند از اسناد مالی بازارهای سهام، گزارش‌های سازمان‌های خبری، ژورنال‌های علمی، گزارش‌های مالی و سوابق رویدادهای حقوقی و قانونی.

این جست‌وجوگر بعد از وارد کردن کلیدواژه یا یک سند برای انجام عمل جست‌وجو، به جای فهرست کردن تعدادی لینک یک گراف را به نمایش درمی‌آورد که حاوی اطلاعاتی در مورد مراکز تحقیقاتی و پژوهشگران فعال در زمینه جست‌وجوشده است. در سمت چپ این گراف اطلاعاتی متنی در مورد بخش‌های مختلف آن قابل مشاهده است و در پایین آن دیگر کلیدواژه‌های مرتبط در قالب برچسب مشاهده می‌شوند.

به عنوان مثال اگر فایل یک پرونده قضایی را به محیط این جستجوگر ارسال کنید، omnity.io احکام و اطلاعات پرونده‌های قضایی مشابه و برخی افراد متخصص و صاحب‌نظر در آن زمینه را برای شما به نمایش درمی‌آورد. در بررسی‌های اولیه این جست‌وجوگر کارکردهای موثری در رشته‌های حقوق، اقتصاد، مدیریت و برخی رشته‌های فنی و پزشکی داشته ، اما برای تکمیل کماکان راه درازی در پیش دارد.
کد مطلب: 43113
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام