کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل نیاز به پسورد را حذف می‌کند

9 خرداد 1395 ساعت 10:33

ایتنا - روش‌هایی برای احراز هویت بدون رمزی در آینده وجود خواهد داشت که کاربران را به‌وضوح در شرایطی به مراتی راحت‌تر قرار می‌دهد.




گوگل برنامه‌ای در سر دارد و آن برنامه "حذف نیاز به رمز عبور" است و ما احتمالا تا چند ماه دیگر می‌توانیم شاهد عملی شدن این برنامه باشیم.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، این شرکت در کنفرانس گوگل I/O در هفته اخیر تایید کرد که پروژه‌ای با نام Abacus در راه است و سعی آن پروژه ساخت یک API قابل اعتماد است و در حال حاضر توسط موسسات مالی بزرگی مورد آزمایش قرار گرفته است.

درجه اعتماد در هر وضعیت خاص بر پایه محل، تشخیص چهره و الگو‌های تایپی می‌باشد و سطح فعلی به‌طور مداوم اپلیکیشن‌ها را تغذیه می‌کند.

دن کافمن‌ رهبر این پروژه گفت: «ما یک موبایل داریم، و این موبایل‌ها تمام این سنسور‌ها را در خودشان جای داده‌اند. چرا نباید خودش من را بشناسد تا من دیگر به پسورد نیازی نداشته باشم؟ من فق باید قادر به کار با این گوشی باشم و نه چیز دیگری.»


ریچارد لِیک، مدیر فروش شرکت Gigya در شمال اروپا، یک شرکت متخصص در تطبیق و شناسایی هویت، تماما طرفدار تغییرات است.
او توضیح داد: «کاربران در اروپا به ما می‌گویند که آنها درحال مبارزه برای به‌یاد داشتن حدودا ۱۰۰ کلمه عبور هستند. در زمانی‌که دستگاه‌های خودمان به‌شدت درحال افزایش هستند، این خنثی‌سازی رمز عبورها مراحل ثبت‌نام را به معضلی بزرگ و پردردسر در دنیای اینترنت امروز بدل ساخته است.»

لِیک با تاکید بر اینکه "روز‌هایی که به پسورد نیاز داشتیم سرآمده" گفت: «روش‌هایی برای احراز هویت بدون رمزی در آینده وجود خواهد داشت که کاربران را به‌وضوح در شرایطی به مراتی راحت‌تر قرار می‌دهد.»

او ادامه داد: «هم اکنون ما در مرحله آزمایشی هستیم، اما در صورتی که بانک‌ها از آن رضایت داشته باشند، می‌توانید خیلی زود ببینید که این برنامه در دست توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.»
 


کد مطلب: 43110

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43110/گوگل-نیاز-پسورد-حذف-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir