۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷

شکایت عجیب از اپل به علت نقض ده‌ها حق ثبت اختراع

ایتنا- شرکت Corydoras Technologies به منظور کسب شهرت و دریافت وخسارت از اپل شکایت کرد!
شکایت عجیب از اپل به علت نقض ده‌ها حق ثبت اختراع


اپل با یک شکایت عجیب و جالب در زمینه نقض حق اختراع و حقوق مالکیت معنوی یکی از شرکت‌های فناوری به نام Corydoras Technologies مواجه شده که مربوط به نحوه برقراری تماس تلفنی با آیفون است.


به گزارش ایتنا از فارس، شرکت یاد شده که به علت شکایت‌های متعدد از دیگر مؤسسات فناوری تجاری شهرت دارد، شکایت خود را تقدیم دادگاهی در تگزاس کرده است.

بر طبق این شکایت فناوری مورد استفاده اپل برای برقراری تماس‌های تلفنی صوتی FaceTime در آیفون ۴ به بعد و تمامی مدل‌های آیپد قبلا توسط Corydoras Technologies به ثبت رسیده و اپل موظف به کسب اجازه از آن بوده، اما از این کار خودداری کرده است.

نکته جالب اینکه شرکت یاد شده iPod touch را در شکایت خود نگنجانده، این در حالی است که نسل چهارم به بعد iPod touch از قابلیت تماس صوتی FaceTime پشتیبانی می‌کند.

شرکت مذکور حتی مدعی است فناوری‌های ارسال و دریافت ایمیل با آیفون و آیپد، بلوکه کردن تماس‌ها و انتقال بی‌سیم داده‌ها نیز متعلق به آن بوده و اپل بدون اجازه از آنها استفاده کرده است. Corydoras Technologies اختراعات ثبت شده‌ای را که مبنای شکایت خود قرار داده خریداری کرده و ابهام و قابلیت تفسیر آنها دست این شرکت را برای شکایت از رقبا بازگذاشته است. به نظر می‌رسد هدف شرکت یاد شده کسب شهرت و اعتبار و کسب درآمد از طریق دریافت خسارت باشد.
کد مطلب: 43087
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام