کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل از حق حذف گزینه‌های جست‌وجو محروم می‌شود

8 خرداد 1395 ساعت 10:45

ایتنا- به‌تازگی یکی دادگاه‌های ایالات متحده اعلام کرده اسد که شرکت گوگل حق حذف کردن خودسرانه وب‌سایت‌ها از لیست جست‌وجوی خود را ندارد.




به‌تازگی یکی دادگاه‌های ایالات متحده اعلام کرده اسد که شرکت گوگل حق حذف کردن خودسرانه وب‌سایت‌ها از لیست جست‌ؤجوی خود را ندارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، به نظر می‌رسد که علیرغم ادعاهای فراوان در زمینه آزادی رسانه‌ها در ایالات متحده شاهد این هستیم که رسانه‌های دیجیتال حتی حق تعیین محتوای خود را ندارند.

ماجرا از این قرار است که دادگاهی در فلوریدا معتقد است که گوگل با حذف وب‌سایت‌ها از لیست جست‌وجوی خود برخلاف یکی از قوانین مدنی این کشور عمل می‌کند و به همین دلیل نیز حق انجام این کار را از گوگل سلب کرده است.

 

شایان ذکر است که این شرایط برای گوگل چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد و به‌صورت بدیهی می‌توان انتظار دشت که این شرکت علیه حکم این دادگاه درخواست تجدیدنظر بدهد.

شایان ذکر است که پیش‌ازاین نیز صحبت‌هایی در زمینه عدم سازگاری حذف وب‌سایت‌ها از لیست جست‌وجو با قوانین رقابتی به گوش می‌رسید ولی هیچ‌گاه در عمل شاهد دادگاهی شدن این موضوع نبودیم.

در شرایط فعلی تنها زمان می‌تواند مشخص کند که آیا گوگل می‌تواند یکی از قابلیت‌های بدیهی موتور جست‌وجوی خود را دوباره به دست بیاورد و یا این‌که به رای دادگاه تن داده و متحمل ضررهای تجاری ناشی از این امر خواهد شد.
 


کد مطلب: 43072

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43072/گوگل-حق-حذف-گزینه-های-جست-وجو-محروم-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir