۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵

احتمال حمله هکری به نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا

ایتنا- بررسی‌ها نشان می‌دهد هکرها جاسوسی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اعضای پیکارهای تبلیغاتی آنها را آغاز کرده‌اند.
احتمال حمله هکری به نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا


در سال ۲۰۰۸ فناوری نقش مهمی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ایفا کرد و انتظار می‌‌رود این نقش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ هم تکرار شود.


به گزارش ایتنا از فارس، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به طور گسترده‌ای از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های موبایلی و ... برای تبلیغات به نفع خود استفاده کرده و اطلاعات ذی‌قیمتی را هم در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند و همه این داده‌ها طعمه‌هایی ارزشمند برای هکرها و جاسوسان فضای سایبری محسوب می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هکرها جاسوسی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اعضای پیکارهای تبلیغاتی آنها را آغاز کرده‌اند. جیمز کلاپر مدیر واحد اطلاعات ملی آمریکا اخیرا تصریح کرده که این هکرها ممکن است حقوق بگیران دولت‌های خارجی بوده و برای آنها جاسوسی کنند.

کارکنان اف.بی.آی و آژانس امنیت ملی آمریکا در ماه‌های اخیر ضمن دیدار با نامزدهای یاد شده و همکاران آنها تلاش کرده‌اند تا آموزش‌هایی را در مورد تهدیدات سایبری ارائه کرده و روش‌های مقابله با آنها را نیز به افراد یاد شده بیاموزند. علاوه بر این نشانه‌هایی از تلاش برای حمله هکری به این نامزدها مشاهده شده است.

گزارش‌های به تازگی از طبقه‌بندی خارج شده نشان می‌دهد در سال ۲۰۰۸ و به فاصله کوتاهی بعد از انتخاب اوباما به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا یک حمله هکری بر ضد وی اتفاق افتاده است.

بر طبق همین سند هکرهای وابسته به دولت‌های خارجی علاقه زیادی به سوءاستفاده از فناوری برای سرقت اطلاعات حساس دارند و با استفاده از بدافزار و ویروس به شبکه‌های رایانه‌ای وابسته به نامزدهای انتخاباتی نفوذ می‌کنند تا دریابند فردی که قرار است به مدت چهار یا هشت سال رئیس‌جمهور ایالات متحده باشد چه ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوتی دارد.

البته دولت آمریکا خود به علت جاسوسی منظم و گسترده از سران دیگر کشورها در معرض انتقادهای گسترده بوده است. افشاگری‌های ادوارد اسنودن از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از ده‌ها رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر، مشاور و... در آمریکای لاتین، اروپا، آسیا و ... پرده برداشت. بنابراین جاسوسی آمریکایی‌ها از پیکارهای انتخاباتی دیگر کشورها هم کاملا محتمل است.

هنوز مشخص نیست دولت آمریکا تا چه حد برای مقابله با این حملات هکری آماده است. گروه هکری Anonymous یا ناشناس تا به حال بارها به سایت‌های شخصی و تجاری وابسته به ترامپ حمله کرده و آنها را از دسترس خارج نموده است. هیلاری کلینتون هم هدف چند حمله مشابه بوده است.

این حملات ممکن است باعث سرقت اطلاعات تماس افراد مهم، محتوای بحث‌های صورت گرفته میان آنان و از همه مهم‌تر جزئیات گزارش‌های محرمانه و سری دریافتی توسط آنان شود. این گزارش‌ها معمولا توسط نهادهای مهم دولتی و خصوصی برای نامزدها ارسال می‌شوند. باید منتظر ماند و دید امسال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آبستن چه حوادث و رویدادهای هکری خواهد بود.
کد مطلب: 43045
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام