کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران رتبه اول تلفن همراه در خاورمیانه

خبرگزاری ايسنا , 3 خرداد 1395 ساعت 11:08

ایتنا- ایران در دانش ICT رده نهم جهان و در تلفن همراه هم بین ۶۷ اپراتور در خاورمیانه رتبه اول را دارد.




عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارد، گفت: ایران در دانش ICT رده نهم جهان و در تلفن همراه هم بین ۶۷ اپراتور در خاورمیانه رتبه اول را دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا لطیف وصلی، عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح ۴۴۷ پروژه شرکت مخابرات استان گیلان که در سالن اجتماعات مخابرات رشت برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های نخست پیداش بشریت، افراد پیام‌ها را از طریق دود، پرچم، کبوتر و ... منتقل می‌کردند.

وی افزود: ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح انتقال خبر از طریق ایستادن در بلندی‌ها مخابره می‌شد، ۲۰۰ سال بعد در یونان حروف الفبایی طراحی شد که با روشن کردن آتش و گرفتن پشت این حروف کلمات شکل می‌گرفت. تا اینکه تلگراف بی سیم و پس از آن هم تلفن ثابت و سیار اختراع شد.

وصلی گفت: در سال ۲۰۰۲ تعداد تلفن همراه از تلفن ثابت در جهان بیشتر شد، در سال ۲۰۰۵ تعداد تلفن همراه به دو بیلیون مشترک در دنیا رسید و نیاز روزافزون به تلفن همراه کماکان ادامه داشت تا اینکه بحث انتقال اطلاعات و دیتا نیاز ضروری بشر شد و به همین دلیل نسل سوم تلفن همراه مطرح گردید و با توجه به حجم کم انتقال اطلاعات توسط نسل سوم، نیاز به نسل چهارم بود که بین ۱۰ تا ۱۰۰ مگابیت اطلاعات را انتقال دهد.

عضو هیئت مدیره مخابرات ایران با بیان اینکه در سال ۱۳۵۰ مخابرات ایران با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومانی تاسیس شد، گفت: در سال ۱۳۸۳ شرکت ارتباطات سیار تاسیس شد، در سال ۱۳۹۳ شرکت مخابرات ایران مجوز استفاده از نسل سوم را دریافت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارد که از هر صد نفر، ۳۸ نفر تلفن ثابت دارند، همچنین ۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشترک تلفن همراه با ضریب نفوذ ۸۰.۲ درصد در کشور هستند که در مقایسه با دیگر اپراتورها ۶۰ درصد تلفن همراه در دست مخابرات کشور است.

وصلی اضافه کرد: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار پورت ADSL در کشور به بهره برداری رسیده است که ۴۸ هزار پورت آن در روستاهای کشور فعال است. ایران در دانش ICT رده نهم جهان و در تلفن همراه هم بین ۶۷ اپراتور در خاورمیانه رتبه اول را دارد.

عضو هیئت مدیره مخابرات ایران اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران در تدوین چشم‌انداز ۱۴۰۴، پیش‌بینی کرده تا شرکتی پیشرو در ارائه خدمات دیجیتال بر اساس سفارش مشتری طبق کلاس جهانی باشد و حدود ۲۷ برنامه در دست تدوین است تا به استان‌ها ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران شامل ۳۰ شرکت مخابرات استانی است، تصریح کرد: در خانواده مخابرات ایران ۱۷ هزار و ۵۳۷ نفر به صورت رسمی، ۳۶۷۰ نفر به صورت قراردادی، ۵ هزار نفر هم به صورت کارگزار، بیش از۳۰۰۰ نفر هم به صورت پیمانکاری ارتزاق می‌کنند.

وصلی ادامه داد: استان گیلان با ۱۴ هزار کیلومتر وسعت، ۱۶ شهرستان، بیش از ۲۰۰۰ روستا و ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار جمعیت، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترکین تلفن ثابت، دو میلیون و ۲۳۴ هزار مشترک تلفن همراه دارد طبق آمار اعلام شده، شاخص‌های مخابراتی در استان بالاست.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران بیان کرد: درآمد هر خط مشترک تلفن شرکت مخابرات در کشور ماهانه ۵۰۰۰ تومان است این در حالیست که درآمد هر مشترک تلفن در استان گیلان ۵۵۹۰ تومان است.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات استان گیلان ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مردم طلب وصول نشده دارد و به دلیل سرعت در توسعه زیرساخت‌ها از شرکت مخابرات ایران حدود ۲۶ میلیارد تومان قرض گرفته است.


کد مطلب: 43038

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/43038/ایران-رتبه-اول-تلفن-همراه-خاورمیانه

ايتنا
  https://www.itna.ir