۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱

خطر امنیتی برای ۱۱۷ میلیون کاربر لینکدین

ایتنا - همچنین مسئولان لینکدین معتقدند حتی در صورتی که ایمیلی از طرف این سرویس‌دهنده دریافت نکرده‌اید بهتر است برای امنیت بیشتر، رمز عبور خود را تغییر دهید.
خطر امنیتی برای ۱۱۷ میلیون کاربر لینکدین


در سال ۲۰۱۲ میلادی خبرهایی در خصوص سرقت و پخش شدن حدود ۶.۵ میلیون رمز عبور‌ کاربران سرویس دهنده مشهور لینکدین منتشر شد، و در آن زمان چندان مهم تلقی شد، بطوری که بنظر یک کارشناس، این رکورد تنها متعلق به بخش کوچکی از کاربران روس بوده است.
اما به تازگی خبرهای جدیدی در وبلاگ لینکدین منتشر شده و حکایت از آن دارد که این حملات، ابعادی به مراتب گسترده‌تر از حد تصور قبلی دارند. پس از این حملات گفته شده که سارق(یا سارقین) این اطلاعات قصد اخاذی داشته و رقمی بابت این اطلاعات درخواست کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سکیوریتی‌پلنت، پایگاه داده سرقت شده از این شبکه اجتماعی سازمانی، در واقع حاوی ۱۶۷ میلیون رکورد می‌شد که حدود ۱۱۷ میلیون آن شامل افشای آدرس ایمیل و نیز پسوردهای رمزگذاری شده بوده است.



پس از آن، لینکدین برای حفاظت از اطلاعات کاربران، ابتدا پسورد کاربران مزبور را ریست کرد و سپس ایمیل‌هایی را به این کاربران که هدف حملات نفوذگران سایبری شده‌اند ارسال نمود که در آن عنوان شده رمز عبور فعلی آنها دیگر معتبر نیست و باید فرایند تغییر رمز عبور را هر چه سریع‌تر در دستور کار خود قرار دهند.
همچنین مسئولان لینکدین معتقدند حتی در صورتی که ایمیلی از طرف این سرویس‌دهنده دریافت نکرده‌اید بهتر است برای امنیت بیشتر، رمز عبور خود را تغییر دهید.

این منبع اشاره می‌کند که تنها ۳۶ درصد از پاسخ‌دهندگان، داده‌های خود را رمزگذاری کرده و بر لپ‌تاپ و دسکتاپ و رمز عبور نهاده‌اند. همچنین اضافه شده بود که سارقین توانسته‌اند 90 درصد اطلاعات را تنها در ظرف 72 ساعت شکسته و به سرقت ببرند.

مطابق نتایج یک تحقیق امنیتی که از میان 600 متخصص آی.تی انجام شده، 57 درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند رمزگذاری داده‌ها، می‌تواند ریسک نفوذ در شرکت آنها را بشدت کاهش دهد.
 
کد مطلب: 43023
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام