۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
در ۵ سال آینده؛

سرعت اینترنت برای هر کاربر ۲۰مگابیت بر ثانیه می‌شود

ایتنا- معاون وزیر ارتباطات گفت: در حال تدوین سند توسعه پهن‌باند هستیم تا به میانگین سرعت ۲۰مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در ۵ سال آینده برسیم.
سرعت اینترنت برای هر کاربر ۲۰مگابیت بر ثانیه می‌شود


برات قنبری اظهار داشت: بخش ارتباطات ایران، با اختصاص ۱.۵درصد از تولید ناخالص داخلی سهم عمده‌ای در رشد اقتصادی کشور دارد. براین اساس اکنون در مرحله تدوین برنامه ششم هستیم و در تلاشیم سهم ارتباطات را ۳ برابر کنیم.


به گزارش ایتنا از مهر، معاون برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات گفت: در ۵ سال آینده، ۱۵ میلیارد دلار در بخش ارتباطات کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد که نیمی از این مبلغ، مربوط به شرکت مخابرات ایران است. در همین حال در حال تدوین سند توسعه پهن‌باند هستیم تا به میانگین سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه برای هر فرد در ۵ سال آینده برسیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به بازنگری در ساختار این شرکت ادامه داد: در ایران ارتباطات روستایی از طریق USO و دولت تامین می‌شود و توسعه اینترنت روستایی را با LTE شروع کرده‌ایم. در این راستا بحث گذار به نسل چهارم ارتباطات در شبکه مخابراتی کشور بسیار جدی است و از این رو یکی از زمینه‌های همکاری با قزاقستان در این خصوص خواهد بود. براین اساس ما از ارتباط مستقیم با کشور قزاقستان در این زمینه و همچنین به واسطه دریای خزر استقبال می‌کنیم.

قنبری که در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت مخابرات قزاقستان سخن می‌گفت، تاکید کرد: علاقمندیم در سایر زمینه‌ها مثل مراکز ISP نیز با این کشور، همکاری داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: مهمترین دغدغه ما صدور خدمات فنی و مهندسی است. کشور ایران، پنجمین کشور دنیا در تربیت مهندسان است، به نحوی که بیشتر مهندسان اروپا و آمریکا از ایران هستند.
کد مطلب: 42948
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام