۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲

چاره سازی مدیرعامل فیسبوک برای خاموش کردن خشم محافظه کاران

ایتنا- هفته گذشته جنجالی مبنی بر دستکاری اخبار توسط فیسبوک منتشر که حالا زاکربرگ جوان به دردسر افتاده است.
چاره سازی مدیرعامل فیسبوک برای خاموش کردن خشم محافظه کاران



در حالی که چندی پیش وب‌سایت Gizmodo در گزارشی افشاگرانه، پرده از دستکاری‌های فیسبوک در اخبار ترند این شبکه اجتماعی و سانسور موضوعات و اخبار مربوط به محافظه کاران ایالات متحده برداشته بود، گویا اکنون مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک طی دیداری با سران این جریان در ایالات متحده، سعی در آرام کردن اوضاع دارد.


به گزارش ایتنا از تابناک، هفته قبل وب سایت Gizmodo در گزارشی ـ که می‌توانید جزئیات آن را در اینجا بخوانید - و به نقل از تعدادی از کارمندان سابق فیسبوک نوشته بود، در بخش اخبار ترند این شبکه اجتماعی دستکاری‌هایی می‌شود و کارمندان تیم متصدی خبرهای ترند فیسبوک ـ که اغلب از جمع روزنامه نگاران هستند ـ همواره اقدام به سرکوب و مخفی کردن خبرهای مربوط به محافظه کاران در ایالات متحده کرده‌اند؛ موضوعی که منجر به خشم محافظه کاران و واکنش آنها شد.

نکته این ماجرا این است که در آن میت رامنی و رند پال از چهره‌های مطرح حزب جمهوری خواه و محافظه کار در ایالات متحده، بازنده‌های اصلی بوده‌اند. چهره‌های برجسته‌ای که قطعا بازی با آن‌ها برای هیچ شخص و نهادی از جمله زاکربرگ و فیسبوک بی‌خطر و بی‌پیامد نخواهد بود.

قطعا همین موضوع باعث شده است تا مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک به سرعت دست به کار شود و برای چهارشنبه این هفته، تدارک جلسه‌ای را با یک دو جین از محافظه کاران ایالات متحده پیرامون همین موضوع سرکوب اخبار ببیند.

این جلسه که قرار است در «منلو پارک» مقر اصلی فیسبوک در کالیفرنیا برگزار شود، شاهد حضور چهره‌هایی همچون «گلن بک» کارآفرین و چهره رسانه‌ای مشهور محافظه کاران خواهد بود که در صفحه فیسبوک خود اذعان کرده، برای شرکت در این جلسه قرارهای قبلی خود را لغو می‌کند. وی به شکلی جالب توجه نوشته است: نگاه کردن به چشمان وی – زاکربرگ – در حالی که مشغول توضیح ماجراست، بسیار جالب است و اگر بتوان به اعتمادی برای این ابزار قدرتمند (فیسبوک) رسید، یک پیروزی برای همه صدا‌ها و جناح‌ها خواهد بود.

از دیگر چهره‌هایی که قرار است در این جلسه حضور داشته باشند، باید به نام‌هایی همچون «زاک موفات» بنیانگذار Targeted Victory – یک گروه فعال در تکنولوژی رسانه - و «دانا پرینو» مدیر برنامه The Five در شبکه فاکس نیوز اشاره کرد. چهره‌هایی کاملا رسانه‌ای و قدرتمند از محافظه کاران که قطعا برای فیسبوک و منافع زاکربرگ، بهتر است رابطه‌ای دوستانه با همه آن‌ها داشته باشد!

این جلسه در حالی قرار است برگزار شود که پیش از این مارک زاکربرگ صراحتا هر گونه دخالت از سوی فیسبوک و سانسور یا سرکوب موضوعات و اخبار محافظه کاران در این شبکه اجتماعی را تکذیب و رد کرده بود.

منبع: تابناک
کد مطلب: 42947
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام