۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

قابلیت جدید اکس باکس وان در پشتیبانی از نسل قبلی

ایتنا- کنسول‌های بازی امروزی توجه ویژه‌ای به پشتیبانی از نسل‌های قبلی خود در سخت‌افزار نسل فعلی دارند و در این میان شرکت مایکروسافت نیز قابلیت یاد شده را با امکان اجرای بازی‌های چند دیسکه به اکس باکس وان افزوده است.
قابلیت جدید اکس باکس وان در پشتیبانی از نسل قبلی


کنسول‌های بازی امروزی توجه ویژه‌ای به پشتیبانی از نسل‌های قبلی خود در سخت‌افزار نسل فعلی دارند و در این میان شرکت مایکروسافت نیز قابلیت یاد شده را با امکان اجرای بازی‌های چنددیسکه به اکس باکس وان افزوده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Engadget، رقابت کنسول‌های بازی کامپیوتری در نسل حاضر به نحوی شکل گرفته است که مایکروسافت به‌مراتب از رقیب خود یعنی سونی عقب‌تر بوده و به همین دلیل نیز در حال تلاش برای بهبود شرایط خود در بازار است.

یکی از قابلیت‌هایی که شرکت مایکروسافت برای جذب مخاطبان بیشتر به کنسول بازی‌های خود افزوده است را می‌توان امکان انجام بازی‌های اکس باکس ۳۶۰ بر روی اکس باکس ۱ دانست.

 

با این‌ حال یکی از مشکلات عمده‌ای که همواره اکس باکس وان از آن رنج می‌برد می‌تواند در این زمینه نیز دردسرساز شود. موضوع مربوط به درایور دیسک‌های نوری موجود در اکس باکس ۳۶۰ بوده است.

نسل قبلی اکس باکس برخلاف رقیب خود یکی پلی‌استیشن ۳ تنها از دی‌وی‌دی پشتیبانی می‌کرده است و همین امر موجب عرضه برخی از بازی‌های حجیم برای این کنسول بر روی چند دیسک شده بود.

حال به نظر می‌رسد مایکروسافت این مشکل را نیز حل کرده است و قابلیت اجرایی بازی‌های چند دیسکه اکس باکس ۳۶۰ بر روی اکس باکس ۱ فراهم آمده است تا کاربران بیشتری به این کنسول جذب شوند.
 
کد مطلب: 42931
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام